FANDOM

W którym miejscu artykułu wstawić zdjęcie?Edytuj

Scr1

Przykład strony z poprawnie umieszczonym obrazkiem, na początku akapitu.

Zwyczajowo zdjęcia wstawia się na początku artykułu oraz na początku akapitów lub nagłówków. Wstawianie zdjęć w środku większego fragmentu tesktu może doprowadzić do rozjechania się artykułu oraz, co za tym idzie, zmniejszenia się jego czytelności. Każde zdjęcie powinno się opisywać. Zaleca się także aby wszystkie zdjęcia w artykule były w tym samym rozmiarze (np. 300px).

W jakiej sytuacji wstawić galerię?Edytuj

Scr2

Przykład artykułu z dobrze użytą galerią.

Galerię zaleca się umieszczać w sytuacji gdy liczba zdjęć w artykule zagraża jego czytelności, na przykład gdy zdjęć jest za dużo. Gdy zdecydujemy się użyć galerii, umieszczamy w niej wszystkie zdjęcia oprócz jednego, znajdującego się na samej górze artykułu. Warto zapamiętać aby każdą galerię poprzedzić nagłowkiem drugiego poziomu o nazwie "Galeria". Galerie zaleca się umieszczać na końcu artykułu.

W jakiej sytuacji tworzymy osobną stronę ze zdjęciami?Edytuj

W przypadku gdy liczba zdjęć w artykule przekracza dziesięć, zaleca się stworzenie osobnej strony ze zdjęciami z danego artykułu. Jej nazwa powinna być nazwą strony z której przenosimy zdjęcia zakończone frazą "/Galeria", czyli na przykład Boeing CH-47 Chinook/Galeria dla strony Boeing CH-47 Chinook. Po stworzeniu takiej strony przenosimy do niej wszystkie zdjęcia z danego artykułu oprócz jednego, znajdującego się na samej górze i umieszczamy je w galerii. Należy pamiętać aby w artykule dać odnośnik do strony ze zdjęciami. Każdą nowo utworzoną stronę ze zdjęciami umieszcz się w kategorii "Galerie".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki