Fandom

Wiki Uzbrojenie

Zakłady Metalowe Dezamet

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dezamet, obecnie Zakłady Metalowe Dezamet S.A. - polskie przedsiębiorstwo produkcyjne z Nowej Dęby, wywodzące się od powstałej w 1939 roku Wytwórni Amunicji Nr 3, która utworzona została w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego (COP).

Logo.gif

Po II wojnie światowej produkowało bardzo szeroki asortyment wyrobów z metalu, od czajników, żelazek, opiekaczy, przez silniki motocyklowe do amunicji. W latach 70-tych i 80-tych XX wieku firma należała do zjednoczenia Predom. Obecnie w gałęzi cywilnej produkowane są sworznie, cięgna i inne elementy konstrukcyjne do różnych maszyn, większa część z tej produkcji trafia na eksport. ZM Dezamet SA jest przede wszystkim zakładem zbrojeniowym, produkującym granaty, naboje, pociski i bomby. Pod koniec 2003 roku firma została skonsolidowana w grupie kapitałowej Bumar Sp. z o.o. Zakład w roku 2004 obchodził swoje 65 lecie. Firma cały czas się rozwija. Hale produkcyjne wzbogaciły się o nowoczesne obrabiarki numeryczne oraz inne urządzenia, wyremontowano także biura, budynki itp. Produkty ZM Dezamet były i są używane przez żołnierzy SZ RP w PKW Irak i PKW Afganistan.

InformacjeEdytuj

Produkty:Edytuj

Granaty ręczne:Edytuj

Pociski artyleryjskie:Edytuj

  • 60 mm
  • 98 mm

Pociski moździerzowe oraz inne uzbrojenieEdytuj

Strona internetowa:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki