FANDOM

WB Sofar - bezzałogowy aparat latający (UAV) konstrukcji polsko - izraelskiej produkowany przez firmę WB Electronics we współpracy z Izraelskim Top I Vision.

WBsofar

WB Sofar

Izraelczycy produkują ten bezzałogowiec pod nazwą Casper 250. Obydwie firmy posiadają takie same prawa do dokumentacji, praw autorskich i produkcji aparatu.

Bezzałogowiec jest zbudowany całkowicie z kompozytów. Napędzany silnikiem elektrycznym. Ze względu na niewielkie wymiary aparat może startować z ręki bez urządzenia wspomagającego start. SOFAR może wykonywać swoje misje w pełni autonomicznie przy użyciu autopilota po wczesniejszym zaprogramowaniu trasy jak również może być ręcznie sterowany przez operatora znajdującego się w naziemnej stacji kontroli lotu również operacja lądowania może odbywać się w trybie automatycznym i ręcznym. W skład wyposażenia rozpoznawczego wchodzą wymienne głowice obserwacyjne zapewniające możliwość operowania zarówno w dzień jak i w nocy. Głowica z kamerą światła dziennego 3CCD o rozdzielczości 600 tys. pikseli, optycznym zoomem x 15, kamera na podczerwień o rozdzielczości obrazu 324 x 256 pikseli i cyfrowym zoomem x 2 lub cyfrowy aparat fotograficzny o rozdzielczości od 3 do 5 mln pikseli.
Sof-02

WB Sofar wraz z systemem zdalnego kierowania

InformacjeEdytuj

Dane postawowe:

  • Państwo: Polska (RP)/Izrael
  • Producent: WB Electronics/Top I Vision
  • Typ: UAV
  • Załoga: 0 osób
  • Produkcja: ...

Dane techniczne:Edytuj

  • Silnik: elektryczny
  • Rozpiętość: 2,5 m
  • Długość kadłuba: 1,7 m
  • Wysokość: ...
  • Powierzchnia nośna: ...
  • Masa własna: ...
  • Masa całkowita: 4,9 kg
  • Prędkość maks: 92 km/h
  • Prędkość min: 20 km/h
  • Wznoszenie: 7 m/s
  • Pułap: 3 000 m
  • Zasięg: 100 km
  • Uzbrojenie: ...

Użytkownicy:Edytuj

  • Węgry - 6szt.

Użytkownik:Dominikier35 15 Lipiec 2015 13:43