Fandom

Wiki Uzbrojenie

Uniwersalny karabin maszynowy

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Uniwersalny karabin maszynowy - broń strzelecka zespołowa, karabin maszynowy strzelający amunicją karabinową.
MG-34-02.jpg

Uniwersalny karabin maszynowy mg 34

Karabin może strzelać z zamocowanej na stałe podstawy dwunożnej – spełniając funkcję ręcznego karabinu maszynowego, lub zostać umieszczony na podstawie trójnożnej i spełniać funkcję ciężkiego karabinu maszynowego. Dużą szybkostrzelność praktyczną osiąga się dzięki zastosowaniu ciężkich, szybkowymiennych luf chłodzonych powietrzem i zasilaniu taśmowemu. Działanie broni najczęściej oparte na zasadzie odprowadzania gazów prochowych, rzadziej na zasadzie zamka półswobodnego lub krótkiego odrzutu lufy.

Uniwersalne karabiny maszynowe powstały w wyniku dążenia do uniwersalizacji broni strzeleckiej i zastąpiły całkowicie ciężkie karabiny maszynowe i ręczne karabiny maszynowe na amunicję karabinową. Pierwszym seryjnie produkowanym uniwersalnym karabinem maszynowym był niemiecki MG 34. Obecnie rola uniwersalnych karabinów maszynowych maleje i coraz częściej są zastępowane przez ręczne karabiny maszynowe zasilane amunicją pośrednią.

Zobacz:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki