FANDOM

Tajna Służba Stanow Zjednoczonych (ang. United States Secret Service) - centralna agencja rządowa Stanów Zjednoczonych (USA) powołana przez Kongres amerykański 5 sierpnia 1865 roku do walki z fałszerzami pieniędzy i pierwotnie utworzona przy Departamencie Skarbu.

610px-US-SecretService-StarLogo.svg.png

W 2001 roku została przeniesiona do Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego USA. Tajna służba zatrudnia ponad 5 tys. osób - m.in. 3,2 tys. specjalnych agentów, 1,2 tys. funkcjonariuszy mundurowych, oraz ok. 1,7 tys. osób personelu administracyjnego i technicznego.

Zadania:Edytuj

Oprócz pierwotnego zadania ochrony emisji i wykrywania fałszerstw pieniędzy, Secret Service zajmuje się ochroną prezydentów Stanów Zjednoczonych, ich rodzin, innych osób ze struktur władzy tego kraju oraz oficjalnych gości rządu USA. Secret Service zajmuje się również przeciwdziałaniem korupcji, oszustwom finansowym, kradzieżom tożsamości oraz przestępczości komputerowej.

568px-Secretservice Pope Benedict.jpg

Agenci Secret Service

Po zamachu na prezydenta Williama McKinleya w 1901 roku, powierzono jej dodatkowo zadanie ochrony osobistej prezydentów USA, ponieważ była to jedyna w tamtych czasach tajna federalna służba, która mogła legalnie działać na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Później ochrona Secret Service objęła też byłych prezydentów, ich najbliższe rodziny, członków administracji rządowej oraz obcych głów państw odwiedzających Stany Zjednoczone.

Uzbrojenie:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki