FANDOM

Unic P107 - pojazd półgąsienicowy, ciągnik artyleryjski konstrukcji francuskiej z okresu II wojny światowej.
Unic P107 BU 6 enl

Unic P107

W latach 20-tych i 30-tych firma Citroen opracowała bogatą linię pojazdów półgąsienicowych na podstawie patentu Kegresse' a. W 1934 roku firma wprowadziła na rynek model P107 który był następcą modelu Citroen-Kegresse P17. Ale za nim możliwa była masowa produkcja Citroen zbankrutował a jej właściciel Michelin, postanowił skupiać się na rynkach cywilnych. Firma Unic uzyskała licencje na patent Kegresse i przejeła produkcje P107.

Dwa podstawowe warianty P107 zostały przyjęte do Francuskiej Armii. P107 był wykorzystywany jako ciągnik artyleryjski dla armat kal. 75 i 105 mm, pojazd transportowy i platforma dla jednostek inżynieryjnych. Ponad 2000 egzemplarze pojazdu były wykorzystywane w 1940.

Użycie bojoweEdytuj

Armia Francuska masowo używała Unic P107 w czasie kampanii francuskiej w 1940. Wiele pojazdów tego typu zostało przejętych przez Niemców i wprowadzobych do Wehrmachtu jako Leichter Zugkraftwagen 37. Niemiecki major Alfred Becker który stacjonował w Normandii zaproponował przekształcenie zdobycznych francuskich pojazdów. Kilkaset pojazdów zostało doprowadzonych do standardu U304(f).

InformacjeEdytuj

  • Państwo: Francja
  • Typ pojazdu: ciągnik artyleryjski
  • Załoga: 2 + 5 osób
  • Prototypy: 1934
  • Produkcja: 
  • Wyprodukowane egzemplarze: ok. 2000szt.

Użytkownik:Dominikier35 27 Czerwiec 2013 13:31

Więcej z Fandomu

Losowa wiki