FANDOM

Uganda - państwo w Afryce wschodniej z dostępem do Jeziora Wiktorii.
559px-Coat of arms of the Republic of Uganda.svg

Godło Ugandy

Flag of Uganda.svg

Flaga Ugandy

Uganda graniczy z Sudanem Południowym, Demokratyczną Republiką Konga (DRK) , Rwandą i Kenią. Uganda ogłosiła niepodległość w 1962 roku. W 1971 roku do władzy doszedł prawicowy reżim Idiego Amina. Za jego czasów w Ugandzie zginęło 300-500 tysięcy ludzi. W 1979 roku wojska socjalistycznej Tanzanii (ZRT) zajęły stolicę, a Idi Amin został wygnany do Arabii Saudyjskiej. Po Aminie władzę przejął kolejny reżim Titi Okello. W 1981 roku wybuchła wojna domowa którą wygrał w 1986 roku obecny prezydent kraju Yoweni Museveni, który do dzisiaj cieszy się poparciem. W 1986 roku w północnej Ugandzie wybuchła Rebelia Armii Bożego Oporu która werbuje dzieci-żołnierzy. Obecnie rebelia trwa, ale rebelianci przenieśli się do Konga. W Ugandzie w latach 90-tych wybuchła epidemia AIDS. Obecnie kraj jest stabilniejszy, a w kraju stacjonują amerykańscy oficerowie.

Informacje

Armia:

Siły Zbrojne Ugandy liczą 48 000 żołnierzy. Biorą udział w misjach pokojowych i wojnach w regionie. Żołnierze Ugandyjscy są szkoleni m.in 150 oficerów ze Stanów Zjednoczonych. Armia posiada niedobór karabinów szturmowych (np. na szkoleniach niektórzy żołnierze zamiast karabinu używają kijów). Niedawno rząd Ugandy kupił nowoczesne uzbrojenie z Federacji Rosyjskiej (FR).

Wojny w których armia Ugandy brała udział:

  • Wojna Ugandyjsko-Tanzańska
  • Wojna domowa w Ugandzie
  • Wojna domowa w Zairze
  • II wojna domowa w DR Konga
  • Rebelia Armii Bożego Oporu
  • Wojna w Somalii (AMISON)

Sprzęt i uzbrojenie wojska Ugandy:

Galeria:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki