FANDOM

UMP - pistolet maszynowy konstrukcji niemieckiej produkowany przez firmę HK.

Ga031-hk-ump9.jpg

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:Edytuj

Broń UMP 9 UMP 40 UMP 45
Państwo Niemcy
Rodzaj Pistolet maszynowy
Prototypy 1999
Produkcja seryjna 1999 - nadal
Masa (kg) 2,1 2,165 2,273
Zasięg (m) 200
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 600

W latach 90. XX wieku w niemieckiej firmie Heckler und Koch GmbH postanowiono opracować nowy model pistoletu maszynowego. Nowa broń miała uzupełnić ofertę rynkową firmy na rynku amerykańskim (gdzie oddziały specjalne policji poszukiwały broni o kalibrze .45 ACP nowocześniejszej, a przede wszystkim tańszej niż starszy pistolet maszynowy firmy z Oberndorf-Necker – MP5). Prace nad nową bronią rozpoczęły się w połowie lat 90. W następnych latach powstały prototypy MP2000 i MP5-PIP. W 1999 zaprezentowano gotowy model który otrzymał nazwę UMP.

Zaprezentowana broń była w dużym stopniu wykonana z polimerów (komora zamkowa, komora mechanizmu spustowego, magazynki, kolba, łoże i chwyt przedni są z polimeru). Nowy pistolet maszynowy ma uproszczoną konstrukcję. Zrezygnowano z zamka półswobodnego, którego ruch jest hamowany przez symetryczne rolki. UMP strzela z zamka zamkniętego, ale jego zamek jest zamkiem swobodnym. Pierwszy zaprezentowany model miał kaliber .45 ACP, ale później pojawiły się modele kalibru .40 S&W i 9 x 19 mm Parabellum. Ponieważ nowa broń była przeznaczona głównie na rynek amerykański, chwyt pistoletowy UMP ma kształt zbliżony do chwytu pistoletowego karabinu M16.

Wersje:Edytuj

Użytkownicy:Edytuj

m.in.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki