FANDOM

961 Tlumik dzwieku One Touch gwint 14 mm CA.jpg
Tłumik dźwięku – gazodynamiczne urządzenie wylotowe stosowane w broni palnej pneumatycznej, którego zadaniem jest ostudzenie gazów prochowych oraz zmniejszenie ich ciśnienia, a co za tym idzie, wytłumienia hałasu powstającego przy wystrzale.

Działanie tłumika polega na rozciągnięciu w czasie wypływu do atmosfery gazów opuszczających lufę. Dodatkowe wytłumienie strzału osiąga się poprzez zastosowanie amunicji poddźwiękowej (tj. miotającej pociski z prędkością mniejszą niż 340 m/s). Prędkość dźwięku w powietrzu jest zmienna i zależy od temperatury. Dlatego w broni stosuje się amunicje o prędkości ok. 290-310 m/s. Niektórzy producenci broni stosują tłumiki zintegrowane z lufą, jest to tak zwana lufa wyciszona, mająca na znacznej długości otwory dla gazów, przegrody i materiały tłumiące.

Przepisy:Edytuj

Tajlandia

- tłumiki mogą być wykorzystywane tylko przez jednostki ścigania lub wojsko.

Hong Kong Edytuj

- są nielegalne i prowadzą do grzywny i kary więzienia.

Norwegia

- mogą być używane przez każdego

WłochyEdytuj

- zakaz zakupu i posiadania tłumików.

PolskaEdytuj

- legalne jedynie dla broni na którą nie trzeba mieć zezwolenia. W innych przypadkach zabronione.

USA - w większości ze stanów dozwolone dla użytkowania zgodnie z prawem. Australia - zakazane dla użytku cywilnego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki