FANDOM

Solothurn 1931 (popularniejsza nazwa MG30) - karabin maszynowy konstrukcji szwajcarskiej będący produktem firmy Schweizerische Waffenfabrik Solothurn, spółki zależnej Rheinmetalla.

Solothurn 31m

Solothurn 31

Konstruktorem karabinu był Louis Strange. Produkowano go na eksport pod oznaczeniem S2-200. Układ Wersalski zabronił Niemcom rozwijać broń maszynową, więc niemieckie przedsiębiorstwa zakładały spółki zależne w krajach neutralnych tj. Szwajcaria. Waffenfabrik Solothurn została założona przez Rheinmetalla w 1929 roku. Prace rozwojowe nad Solothurnem rozpoczęto w 1931roku. Niedługo później Siły Zbrojne Węgier zamówiły partie karabinów maszynowych Solothurn wraz z licencją na produkcje w zakładach Danuvia w Budapeszcie. Produkcja na Węgrzech trwała do 1944 roku. Automatyka broni wykorzystała energie krótkiego odrzutu lufy, strzelanie odbywało się z zamka otwartego. Ryglowanie zamka za pomocą tulei ryglowych. Chłodzona powietrzem lufa o czterech prawoskrętnych bruzdach była zaopatrzona w stożkowy tłumik ognia. Pudełkowy magazynek był dostawiony do komory zamkowej z lewej strony. Standardowo karabin miał dwójnóg Mechanizm spustowy dwufunkcyjny: naciśnięcie górnej części spustu skutkowało ogniem pojedynczym, a dolnej części ogniem ciągłym. Mechanizm ten później przejął bardziej udany MG34.

InformacjeEdytuj

Użytkownicy:Edytuj

  • Austria
  • Węgry - produkcja licencyjna

Obie wersje karabinów tych państw strzelały nabojem 8mm x 56Rmm.

Użytkownik:Dominikier35 sierpień 2014