Fandom

Wiki Uzbrojenie

Siły specjalne

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Siły specjalne - elitarne formacje wojskowe lub policyjne. Jednostki wojskowe przystosowane są do wykonywania zadań niekonwencjonalnych, prowadzenia działań specjalnych i nadzwyczaj trudnych w czasie pokoju oraz wojny: antyterrorystycznych, rozpoznawczych (głównie rozpoznanie głębokie bądź rozpoznanie specjalne) itp. Zwykle składają się z małych wyselekcjonowanych grup żołnierzy, świetnie wyszkolonych i nadzwyczajnie wytrzymałych psychofizycznie, używających wyspecjalizowanego uzbrojenia i wyposażenia. Działają na lądzie, wodzie i z powietrza. Gwałtowny rozwój sił specjalnych nastąpił podczas II wojny światowej. Obecnie jednostki tego typu wchodzą w skład sił zbrojnych lub policyjnych większości państw świata.

Etymologia:Edytuj

Określenie "komandos" pochodzi od portugalskiego słowa comando (rozkaz). Swoje współczesne znaczenie wywodzi od burskich konnych oddziałów o charakterze milicyjnym zwanych kommando, które wsławiły się walkami partyzanckimi z armią brytyjską podczas wojen burskich. Słowo to zostało następnie zaczerpnięte przez Brytyjczyków podczas II wojny światowej, którzy mianem Commando nazywali tworzone od 1940 roku oddziały przeznaczone do działań rajdowych na terenach okupowanych przez wroga.

Jednostki specjanle wg państw:Edytuj

Australia:Edytuj

Francja:Edytuj

Niemcy (NRF):Edytuj

Norwegia:Edytuj

Nowa Zelandia:Edytuj

Polska (RP):Edytuj

Rosja (FR):Edytuj

USA:Edytuj

Wielka Brytania:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki