Fandom

Wiki Uzbrojenie

SR-47

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Imagessr.jpeg
800px-Evers SR-47.png
Da31c16bbf15b578f1e3a109bc1ab8a0.jpg
SR-47.jpg
SR-47 (Stoner Rifle 47) - amerykański karabinek automatyczny skonstruowany na początku lat 2000. w firmie Knight's Armament Company dla amerykańskich oddziałów specjalnych.

Broń skonstruowano na podstawie M16, jednak karabinek zasilany jest radzieckim nabojem pośrednim 7,62 x 39 mm, natomiast zasilanie odbywa się z magazynków od karabinków AK i AKM. Rozwiązanie takie zastosowano aby ułatwić zaopatrzenie w amunicję oddziałów specjalnych walczących w Afganistanie.

Historia:

SR-47 charakteryzuje się dobrą ergonomią oraz dużymi możliwościami co do montażu osprzętu. Broń zasilana jest jednak z magazynków kleszczonych w gnieździe wahadłowo oraz posiada zespół ruchomy który nie zatrzymuje się w tylnym położeniu po wystrzeleniu z magayznka ostatniego naboju, co utrudnia szybkie przeładowanie. SR-47 nie został wprowadzony do uzbrojenia oraz nie był produkowany seryjnie, powstało jedynie 7 egzemplarzy.

Opis: SR-47 działa na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie, gazy prochowe dostarczane są bezpośrednio do komory gazowej umieszczonej pomiędzy zamkiem a suwadłem. Broń posiada zamek ryglowany poprzez obrót, strzelanie następuje z zamka zamkniętego. Komorę zamkową oraz komorę spustową wykonano ze stopu aluminium. Mechanizm spustowy umożliwia strzelanie ogniem pojedynczym i ciągłym, skrzydełko przełącznika rodzaju ognia pełniące również funkcję bezpiecznika znajduje się po lewej stronie komory spustowej nad chwytem pistoletowym. Zastosowano mechanizm uderzeniowy z kurkiem zakrytym. Karabinek zasilany jest nabojem pośrednim 7,62x39mm. Zasilanie odbywa się z dwurzędowych magazynków łukowych z dwupozycyjnym wyprowadzeniem o pojemności 30 naboi od karabinków AK i AKM. Broń może być również zasilana z magazynków łukowych na 40 naboi oraz bębnowych o pojemności 75 naboi od karabinka maszynowego (karabinu maszynowego zasilanego nabojem pośrednim) RPK. Magazynki kleszczone są wahadłowo w gnieździe umieszczonym na dolnej powierzchni komory zamkowej przed chwytem pistoletowym. Ze względu na zasilanie z magazynków od AK i AKM zespół ruchomy nie zatrzymuje się w tylnym położeniu po wystrzeleniu z magazynka ostatniego naboju. Karabinek wyposażony jest w lufę zakończoną zewnętrznym gwintem do mocowania tłumika dźwięku, lufy zostały wyprodukowane w firmie Obermayer Barrel Corporation. Zastosowano kolbę teleskopową o regulowanej długości. Rozkładanie częściowe następuje poprzez odchylenie komory spustowej. Na górnej powierzchni komory zamkowej znajduje się uniwersalna szyna montażowa Picatinny ułatwiająca mocowania celowników optycznych i elektrooptycznych. Szyna montażowa Picatinny znajduje się również na dolnej powierzchni łoża, górnej powierzchni łoża, po lewej stronie łoża oraz po prawej stronie łoża.

Informacje

Dane podstawowe i techniczne:

Broń SR-47
Państwo USA
Producent Knight's Armament Company
Rodzaj Karabin szturmowy
Prototypy 2001
Produkcja seryjna -
Kaliber Nabój 7,62 x 39 mm
Długość (mm) 724 – 826
Masa (kg) 3.52
Pojemność magazynka 30 / 40
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 710

Użytkownicy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki