FANDOM

Remington 870 - strzelba powtarzalna konstrukcji amerykańskiej typu pump action.

8702.jpg

Strzelba Remington 870 jest używana przez policję oraz cywilów do strzelania sportowego, polowań oraz obrony własnej. Remington 870 była czwartą strzelbą pump action z serii Remington.

John Pedersen zaprojektował Model 10 (później ulepszony pod nazwą Model 29) pracując z Johnem Browningiem, Pedersen pomógł zaprojektować Model 17, który został zaadoptowany przez firmę Ithaca jako Ithaca 37; posłużył także jako pierwowzór do zaprojektowania Remingtona 31. Model 31 był świetną strzelbą, jednak pod względem sprzedaży cały czas stał w cieniu Winchestera 12. Firma Remington znalazła rozwiązanie tego problemu w roku 1950 wypuszczając na rynek nowoczesną, niezawodną, solidną oraz stosunkowo niedrogą strzelbę – Remington model 870 Wingmaster.

Sprzedaż modelu 870 była stabilna. Osiągnęła 2 miliony egzemplarzy w 1973 r; w 1993 r m.in. za sprawą modelu "Express" osiągnęła 7 milionów. Model 870 cały czas utrzymuje rekord najlepiej sprzedającej się strzelby pump action w historii Stanów Zjednoczonych.

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:

Broń Remington 870
Państwo USA
Producent Remington Arms
Rodzaj Strzelba
Prototypy 1951
Produkcja seryjna 1951 - nadal
Długość (mm) 946 do 1293
Masa (kg) 3.2 do 3.6
Pojemność magazynka 3 do 8

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki