Fandom

Wiki Uzbrojenie

RGO-88

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

RGO-88 - granat obronny konstrukcji polskiej produkowany przez Zakłady Metalowe Dezamet w Nowej Dębie.

Rgo.gif

Granat RGO-88

W połowie lat 80-tych rozpoczęto w ówczesnej Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (PRL) prace nad nowym granatem obronnym mającym zastąpić radziecki granat F-1. Nowy granat miał mieć przy podobnej masie znacznie większą skuteczność. Cel ten osiągnięto poprzez wyposażenie go w korpus wykonany z tworzywa sztucznego. Wewnątrz korpusu zatopiono stalowe kulki stanowiące elementy rażące. W porównaniu z granatem F-1 udało się osiągnąć trzykrotnie większą skuteczność w polu rażenia przy mniejszej masie.

Granat RGO jest granatem obronnym. Głównym jego elementem jest z korpus (wykonany z tworzywa sztucznego) z wtopionymi kulkami stalowymi. Wewnątrz korpusu znajduje się materiał wybuchowy (heksogen). Korpus od zewnątrz jest osłonięty płaszczem z cienkiej blachy. W górnej części korpusu znajduje się gniazdo zapalnika UZGR lub UZGRM. Dużą zaletą takiej konstrukcji jest zapewnienie całkowitego bezpieczeństwa osobie rzucającej, ponieważ zasięg rażenie jest mniejszy niż zasięg rzutu.

Granaty pakowane są w skrzynki po 20 sztuk w skrzynie o wymiarach 517 x 305 x 150 i masie 16 kg, a zapalniki do nich po 10 sztuk w pudełkach metalowych, hermetycznie zamkniętych.

Granat RGO jest produkowany przez Zakłady Metalowe Dezamet w Nowej Dębie i znajduje się na uzbrojeniu Wojska Polskiego.

Informacje

Dane podstawowe:

Użytkownicy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki