FANDOM

Indywidualny System Walki Tytan - polski projekt mający na celu modernizowanie wyposażenia Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Wystartował w roku 2007 na wzór amerykańskiego Land Warrior.

CeleEdytuj

  • Modernizacja i dostosowanie wyposażenia indywidualnego żołnierza do najnowszych światowych standardów,
  • stworzenie mundurów bojowych nowej generacji,
  • stworzenie nowoczesnego oporządzenia taktycznego,
  • stworzenie nowego kamuflażu.

Zintegrowana Grupa BojowaEdytuj

Zintegrowana Grupa Bojowa - grupa żołnierzy testująca nowe wyposażenie. W jej skład wchodzą:

  • członkowie GROMu,
  • członkowie 1 Pułku Specjalnego Komandosów,
  • członkowie Formozy,
  • eksperci w zakresie łączności i wymiany informacji,
  • badacze z czołowych ośrodków badawczych zajmujących się wyposażeniem elektronicznym,
  • niemieccy instruktorzy z formacji Infantierist der Zukunft.

Ułan 21Edytuj

Pierwszym wyzwaniem dla firm projektujących Tytana było stworzenie "zbroi" która nie tylko chroni przed pociskami, ale również poprawi mobilność i ergonomię żołnierza. Na nowym mundurze i opancerzeniu indywidualnym będzie osadzony w sprzęt i uzbrojenie, które zapewni mu wiedzę o otoczeniu, poprawi skuteczność bojową jego uzbrojenia, zapewni zdolność długotrwałego funkcjonowania na polu walki i ochronę przed skażeniami, promieniowaniem laserowym i hałasem. Zbroja ta przyjęła nazwę "Ułan 21" na nawiązując do historycznej formacji wojska polskiego. Polscy projektanci założyli limit wagi dla nowego munduru bojowego i ma on wynosić 20-23 kg, aby zbytnio nie obciążać żołnierza. Ułan 21 w pierwszej wersji waży 24 kilogramy z kamizelką zintegrowaną i baterią na 24 godziny pracy, pierwszy raz został zaprezentowany podczas wystawy Future Soldier 2008 w Pradze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki