FANDOM

Municao Projeteis.jpg

Pociski

Pocisk - część naboju, zazwyczaj aerodynamiczna i wydłużona. Pociski wystrzeliwane są m.in. karabinów czy pistoletów.

Rodzaje pocisków:Edytuj

m.in:

Pocisk strzeleckiEdytuj

- pocisk przeznaczony do wystrzeliwania z broni strzeleckiej. Jest wykonany w kształcie wydłużonej bryły obrotowej z ostrołukową lub zaokrągloną częścią głowicową (przednią), krótką cylindryczną częścią prowadzącą i stożkową częścią denną. Pocisk może być wykonany z jednego materiału (pociski jednolite), lub składać się z kilku części takich jak płaszcz, rdzeń i koszulka.

Pocisk artyleryjskiEdytuj

- główny element naboju artyleryjskiego, którego podstawowym przeznaczeniem jest niszczenie siły żywej, sprzętu i umocnień nieprzyjaciela, zapalanie obiektów, oświetlanie lub zadymianie terenu, wskazywanie celów, rozrzucanie ulotek itp. Pocisk artyleryjski ma najczęściej postać skorupy wypełnionej materiałem wybuchowym, zapalającym lub inną zawartością w zależności od przeznaczenia (ulotki, mieszanina oświetlająca z proszku magnezowego, itp.).

Pocisk odrzutowyEdytuj

– pocisk napędzany silnikiem odrzutowym, przeznaczony do niszczenia celów za pomocą przenoszonego ładunku bojowego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki