Fandom

Wiki Uzbrojenie

PP2000

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pp-2000.jpg
PP2000 – rosyjski pistolet maszynowy klasy PDW.

Dane podstawowe i techniczneEdytuj

Broń PP2000
Państwo Rosja
Rodzaj Pistolet maszynowy
Prototypy 2001
Produkcja seryjna 2003 - nadal
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Parabellum
Masa (kg) 1,4
Zasięg (m) 100
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 600

UżytkownicyEdytuj

OpisEdytuj

9-mm pistolet maszynowy PP-2000 to broń będąca w prostej linii rozwinięciem PP-90M1 z 64-nabojowym magazynkiem ślimakowym opracowanym w KBP. Tym razem magazynek umieszczono w chwycie. Jest to jedna z pierwszych rosyjskich konstrukcji dostosowanych do naboju 9 mm x 19, który zaczyna z wolna wypierać rosyjską amunicję 9 mm x 18, zasilającą m.in. pistolet Makarowa. Cechą charakterystyczną PP-2000 jest wydłużona górna część zamka, zakończonego obrotową rączką napinającą, którą strzelec może odchylić w prawo lub w lewo. Niestety jest to jedyny element tej konstrukcji dostosowany do potrzeb osób leworęcznych, przełącznik rodzaju ognia (w typowo rosyjskiej postaci dużej, blaszanej dźwigni), znajduje się bowiem jedynie po lewej stronie, zaś okno wyrzutowe łusek – po prawej. Broń ma możliwość prowadzenia ognia pojedynczego i ciągłego. Ciekawym, choć niezbyt praktycznym rozwiązaniem jest możliwość zastąpienia składanej na bok kolby umieszczanym w tym samym gnieździe 36-nabojowym magazynkiem, pełniącym wówczas jej rolę. Masa 1,22 kg, długość z rozłożona kolbą 479 mm, bez kolby 299 mm. Broń może być zasilana z magazynków 20- lub 36-nabojowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki