FANDOM

350px-Minebea M-9 submachine gun (Japan).jpg
Minebea M-9 (PM-9) (jap. 機関けん銃) - japoński pistolet maszynowy, licencyjna wersja Mini-Uzi.

HistoriaEdytuj

Na początku lat 90. XX wieku Japońskie Siły Samoobrony przyjęły na uzbrojenie pm Minebea M-9. Była to wersja Mini-Uzi różniąca się od pierwowzoru dodaniem stałego chwytu przedniego i tłumika płomieni, oraz brakiem kolby. Broń była przeznaczona dla obsług pojazdów i broni ciężkiej i miała zastąpić pochodzące z okresu II wojny światowej amerykańskie pistolety maszynowe M3 Grease Gun. M-9 zostanie zastąpiony przez niemiecki pm HK MP5.

Dane techniczne i podstawoweEdytuj

Broń PM-9
Państwo Japonia
Rodzaj Pistolet maszynowy
Produkcja seryjna 1990 - nadal
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Para
Długość (mm) 399
Masa (kg) 2.8
Pojemność magazynka 25
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 1100
Zasięg skuteczny (m) 100

Opis technicznyEdytuj

PM9.jpg
Pistolet maszynowy PM-9 jest indywidualną bronią samoczynno-samopowtarzalną. Zasada działania automatyki oparta o wykorzystanie odrzutu zamka swobodnego. Mechanizm spustowy umożliwia strzelanie ogniem pojedynczym i seriami. Zmianę rodzaju ognia zapewnia przełącznik rodzaju ognia połaczony z bezpiecznikiem umieszczony z boku chwytu pistoletowego. Zasilanie z dwurzędowych magazynków pudełkowych o pojemności 25 naboi (gniazdo magazynka w chwycie pistoletowym, przycisk zwalniania magazynka po lewej stronie chwytu pistoletowego. Przyrządy celownicze składają się z muszki i szczerbinki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki