FANDOM

Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych "OBRUM" sp. z o. o. w Gliwicach - jedyna tego
Obrum logo.png

Logo OBRUM

typu przemysłowa jednostka badawczo - rozwojowa w Polsce. OBRUM to członek grupy BUMAR.

Ośrodek powstał w 1967, utworzono wtedy Zakład Produkcji Doświadczalnej jako zaplecze badawczo - rozwojowe przemysłu obronnego, szczególnie dla potrzeb rozwojowych ówczesnych Zakładów Mechanicznych " Łabędy ". Zakres jego działalności obejmował produkcję zarówno na rzecz obronności kraju jak i na potrzeby gospodarki narodowej. Jednostka badawczo - rozwojowa pod nazwą Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM została formalnie utworzona w roku 1976.

W trakcie dotychczasowej działalności OBRUM wdrożono szereg wyrobów o dużym znaczeniu dla obronności kraju (np. mosty szturmowe B-75 i PMC-90, wozy zabezpieczenia technicznego WZT-2, WZT-3 i maszyna inżynieryjno drogowa MID, samobieżny ustawiacz min - SUM, stacje radiolokacyjne NUR-21, SPG-1, SPR-22, symulator BESKID-3) z przeznaczeniem dla Ministerstwa Obrony Narodowej oraz na potrzeby gospodarki narodowej (np. frezarka do asfaltu FA-100, przystawki do kruszenia podłoża UK-2300, przekładnie górnicze wysokiej mocy RZN, PKWO, urządzenie do kompostowania odpadów organicznych EKO-2000, systemy do treningu strzeleckiego STS-1, STS-2).

Prace badawczo-rozwojowe:Edytuj

OBRUM podejmuje się realizacji nowych projektów, mogących służyć zaspokojeniu przyszłych potrzeb wojska, związanych z utrzymaniem i podnoszeniem gotowości do zapewnienia bezpieczeństwa państwa i udziału naszej armii do w operacjach sojuszniczych Paktu Północnoatlantyckiego. Uczestniczy w programach budowy nowoczesnego uzbrojenia, zaspokajającego potrzeby przyszłego pola walki.

Historia:Edytuj

  • 1967 - utworzenie Zakładu Produkcji Doświadczalnej
  • 14 stycznia 1976 - utworzenie Ośrodka Badawczo - Rozwojowego Urządzeń Mechanicznych OBRUM ;
  • 1984 - zakończenie budowy nowoczesnego zaplecza produkcyjnego i administracyjnego ;
  • 26 marca 1986 - dostosowanie organizacji OBRUM do przepisów o jednostkach badawczo - rozwojowych i uzyskanie pełnej samodzielności ;
  • 1996 - wdrożenie Systemu Zapewnienia Jakości według normy ISO 9001. Uzyskanie certyfikatu wydanego przez Rheinisch Westfälischer TÜV e.V. Essen;
  • 1999 - recertyfikacja posiadanego od 1996 roku Systemu Zapewnienia Jakości ISO 9001.
  • 1 kwietnia 2008 - utworzenie OBRUM spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
  • 30 grudnia 2009 – włączenie OBRUM do Grupy BUMAR

Produkty:Edytuj

Strona internetowa:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki