Fandom

Wiki Uzbrojenie

Oświetlenie taktyczne

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
69110 460x460 2.jpg
Oświetlenie taktyczne - emitowanie promieni świetlnych o wysokiej częstotliwości w celu:
  • oślepienia przeciwnika
  • naświetlenia powierzchni, aby uzyskać lepszą widoczności potencjalnego przeciwnika.

Oświetlenie taktyczne montowane jest zazwyczaj na szynach Picatinny, Weavera lub RIS.

Typy źródeł oświetlających:

  • granaty oślepiające (o mocy oświetlenia w zakresie 15000-47000 W)
  • lampy naświetlające (o mocy 10000 W)
  • latarki taktyczne

Latarka taktyczna - rodzaj latarki elektrycznej emitującej skupione światło punktowe. Latarki taktyczne używane są jako wyposażenie broni palnej - używa się ich do oświetlania celu lub jego oślepiania. Mogą być przymocowane do szkieletu lub lufy broni albo trzymane przez strzelca. Źródłem światła w latarce taktycznej jest zwykle żarówka ksenonowa lub dioda LED zasilana bateriami. Do skupiania światła używa się reflektora parabolicznego o gładkiej lub fakturowanej powierzchni wewnętrznej - gdy źródłem zasilania jest żarówka lub kolimatora z tworzywa sztucznego o całkowitym wewnętrznym odbiciu gdy źródłem światła jest dioda LED. Wszystkie części latarki wraz z odpowiednimi obwodami elektrycznymi są montowane w obudowie o niewielkich rozmiarach i masie, zapewniającej niezbędną ochronę źródłu światła. Obudowa wykonywana jest często z anodyzowanego duraluminium typ 6061 T6 (zwanego aluminium lotniczym) lub materiałów kompozytowych jak Surefire G2 wykonana z kompozytu aramidowego Nitrolon® zbrojonego włóknem szklanym. Często stosowane są zdalne wyłączniki na kablu, które można przymocować w wygodnym dla strzelca miejscu broni. Przeciętny czas pracy latarki taktycznej na jednym komplecie baterii wynosi od 30 minut do 2 godzin i zależy od ilości ogniw, rodzaju źródła światła (żarówka czy LED) i poboru mocy źródła światła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki