FANDOM

I-i12-02-102singapur.jpg

Karabin-granatnik w układzie klasycznym

Next-Gen Concept Rifle (NGCR) - prototypowa singapurska seria broni, zawierająca głownie karabiny szturmowe zaprezentowany podczas targów Singapore Air Show 2012. Zaprojektowany w zakładach ST Kinetics. Ma w przyszłości zastąpić karabin SAR-21.

Dane techniczne i podstawoweEdytuj

Wersja Karabin bullpup Karabin klasyczny
Państwo Singapur
Producent ST Kinetics
Rodzaj Karabin szturmowy, karabinek, karabin wyborowy
Prototypy 2012
Produkcja seryjna -
Kaliber Nabój 5,56 x 45 mm
Długość (mm) 700 740-805
Masa (kg) 3 3,3
Pojemność magazynka 30
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 600-900

Historia i opisEdytuj

I-i12-02-102singapur4.jpg

Karabin w układzie bullpup

I-i12-02-102singapur2.jpg

Karabin w układzie bullpup

Podczas pierwszej prezentacji Next-Gen Concept Rifle pokazano trzy modele tej broni: karabin w układzie klasycznym, karabin-granatnik w układzie klasycznym i karabin w układzie bullpup. Niezależnie od odmiany lufa NGCR ma mieć długość 368 mm. Na obecnym etapie rozwoju, w przeciwieństwie do polskiego MSBS, modele te nie bazują na wspólnej komorze zamkowej. Poza zaprezentowanymi wersjami w ofercie pojawić się ma także karabinki z krótszą lufą (także w wersji karabinka-granatnika), oraz karabiny wyborowe wyposażone w cięższą lufę długości 420-510mm . Karabiny-granatniki i karabinki-granatniki mają być wyposażane w granatnik podwieszany ST Kinetics 40GL. Broń ma być dostosowana do singapurskiego programu Advanced Combat Man System. NGCR niezależnie od wersji ma być zasilany amunicją 5,56 x 45 mm i działać na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie, z użyciem krótkiego ruchu tłoka gazowego. Broń została tak zaprojektowana, aby można ją było rozlożyć bez użycia specjalistycznych narzędzi. NGCR ma być konstrukcją, w której zostaną wyeliminowane wszystkie wady poprzednika - SAR-21, czyli nieudany mechanizm spustowy, duża masa i niefunkcjonalne rozmiesczenie przełączników. Broń ma być w pełni dostosowana do strzelców prawo- i leworęcznych. Ma być zasilany z 30-nabojowego magazynka z przezroczystego tworzywa sztucznego, wymiennego z magazynkami SAR-21 i M16. Szybkostrzelność broni w tosunku do poprzednika (450-650 strz./min.) ma wzrosnąć do 600-900 strz./min. Przełącznik rodzaju ognia ma być 3-położeniowy - zabezpieczony, ogień pojedynczy i ogień ciągły. Do wersji w układzie bezkolbowym standardowym wyposażeniem będzie celownik optyczny o powiększeniu 1,5x połączony w jeden system z laserowym wskaźnikiem celu, zaś dla odmiany klasycznej celownik kolimatorowy lub holograficzny. Wszystkie odmiany mogą mieć standardowe łoże zastąpione zestawem szyn Picatinny.

WersjeEdytuj

  • Karabin w układzie klasycznym
  • Karabin-granatnik w układzie klasycznym
  • Karabin w układzie bullpup
  • Karabinek
  • Karabin wyborowy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki