FANDOM

Model 93 (Typ 93) to podstawowy miotacz ognia armii japońskiej podczas II Wojny Światowej. Wszedł do uzbrojenia w 1933 r. Skonstruowano go na podstawie niemieckich miotaczy ognia z I Wojny Światowej. Przeznaczony był do likwidowania bunkrów, umocnień i innych punktów oporu.

Zestaw składał się z trzech butli: dwóch bocznych i jednej środkowej. Dwie większe o pojemności 11.3 litra zawierały mieszankę zapalającą składającą się z benzyny i smoły, zaś centralna mniejsza butla sprężone powietrze. Ciśnienie kontrolowano zaworami znajdującymi się po jednym na obu butlach z paliwem. Od 1939 roku do każdego zestawu dodawano kompresor powietrza. Na zbiornikach zamocowano pasy, dzięki którym miotacz ognia zakładano na plecy.Strzał ogniowy wynosił od 10 do 12 s. Zasięg ognia wynosił około 22 metrów.

Typ 93 był zawodny w niskich temperaturach z powodu jego mechanizmu zapalającego, dlatego w 1940 zastąpiono go ulepszonym miotaczem Model 100 (Typ 100). Zewnętrznie były bardzo do siebie podobne, zmieniono tylko dyszę wylotową Typ 100.