FANDOM

Matador - kołowy transporter piechoty typu MRAP konstrukcji południowoafrykańskiej.

Matador

Matador

Producentem transportera Matador jest południowoafrykańska firma Paramount Group. Matador jest wspólnym dziełem przemysłu Republiki Południowej Afryki (RPA) i Azerbejdżanu. Matador jest blisko spokrewniony z opancerzonym pojazdem rozpoznawczym Marauder produkowanym przez tą samą firmę. Przy masie własnej 10,8 t i wadze 4,5 t Matador pomieści 14 żołnierzy w tym kierowce i dowódce. Silnik Cumminsa lub MAN-a rozpędzi samochód do prędkości maksymalnej 100 km/h, a zasięg pojazdu wynosi 700 km. Pojazd może być wykorzystywany w operacjach pokojowych i wojskowych w terenie zabudowanym, był przeznaczony na misje w terenach mniej zurbanizowanych. W związku z tym pojazd ma promień skrętu w stosunku pokrewnego wozu Marauder, który został opracowany do działań w regionach miejskich. Matador jest wyposażony w kadłub typu monoque chroniący pasażerów przed wybuchami. Kadłub jest zgodny ze STANAG 4569. Pojazd może być także wyposażony w lekki i średni karabin maszynowy.

Użytkownik:Dominikier35 16 Czerwiec 2013 15:54

Więcej z Fandomu

Losowa wiki