FANDOM

Vinyl-decal-sticker-412.jpg
Magpul Industries Co. - amerykańskie przedsiębiorstwo zbrojeniowe.

HistoriaEdytuj

Magpul został założonyw 1999 przez byłego sierżanta zwiadu Marines, Richarda M. Fitzpatricka. Po opuszczeniu wojska wraz z dwoma kolegami, udziałowcami, postanowił założyć małą firmę zajmującą się produkcją jego wynalazku - urządzenia pomagającego w szybkiej wymianie magazynków. 16 kwietnia 1999 złożył wniosek o przyznanie patentu mu patentu na niewielką, gumową obejmę z uchwytem. Obejma była nakładana na dolną część magazynka, który wędrował do ładownicy szczękami w dół, tak, że nad nim wznosiła się tylko pętla uchwytu. Szybkie wyciągnięcie magazynka nie wymagało specjalnej gimnastyki, jak miało to miejsce wcześniej, a jedynie złapania za uchwyt i szarpnięcia go w górę. Było to rozwinięciem polowego pomysłu polegającego na przyczepieniu taśmą samoprzylepną do dna magazynka kawałka linki lub tasiemki. W każdym razie numer 6 212 815 został przyznany 10 kwietnia 2001. Wynalazca nazwał swoją obejmę Magpulem, takie też miano przyjęła firma z Kolorado. Miarą sukcesu Fitzpatricka, odnalezienia przez niego niszy rynkowej i wyjścia naprzeciw potrzebom użytkowników (niewielkiej pomocy udzielił również rząd Stanów Zjednoczonych, który w międzyczasie rozpoczął globalną wojnę z terroryzmem) jest fakt, że sprzedał ponad milion tych prostych elementów. Magpul zaczął się rozwijać i poszerzać ofertę swoich wyrobów z tworzyw sztucznych - od uchwytów mocowanych w miejscu dna magazynka przez chwyty pistoletowe, maskownice na szyny uniwersalne, kolby stałe i o regulowanej długości, do magazynków.

ProduktyEdytuj

Strona internetowaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki