FANDOM

MQ-1 Predator - bezzałogowy bojowy aparat latający konstrukcji amerykańskiej produkowany przez General Atomics Aeronautical Systems.

Predator

Urządzenie to jest wynikiem programu budowy bezzałogowego samolotu do zastosowań militarnych – Medium Altitude Endurance Predator Program. Jest on używany w misjach zwiadowczych oraz może przenosić dwa kierowane pociski rakietowe AGM-114 Hellfire klasy powietrze-ziemia, dzięki czemu jest zdolny atakować cele naziemne oraz pociski AIM-92 Stinger klasy powietrze-powietrze. Wprowadzono go do służby w 1995 r. i od tego czasu był używany w Afganistanie, Iraku (RI), Jemenie, Bałkanach oraz w Libii (WLADżLS).

Pred

InformacjeEdytuj

Dane postawowe:

Dane techniczne:Edytuj

  • Silnik: tłokowy, 4-cylindrowy Rotax o mocy 119 KM
    Air uav mq-1 predator lg
  • Rozpiętość: 14,80 m
  • Długość kadłuba: 8,22 m
  • Wysokość: 2,10 m
  • Powierzchnia nośna: 11,5 m
  • Masa własna: 512 kg
  • Masa całkowita: 1 020 kg
  • Prędkość maks: 217 km/h
  • Prędkość min: ...
  • Wznoszenie: ...
  • Pułap: ...
  • Zasięg: 726 km
  • Uzbrojenie: ...

Wersje:Edytuj

  • Predator RQ-1 (R z ang. reconnaissance) – wersja nieuzbrojona przeznaczona jedynie do lotów zwiadowczych.
  • Predator B (MQ-9 Reaper Hunter/Killer) – unowocześniona wersja samolotu o zwiększonych możliwościach. Przebudowa ta dotyczyła m.in. systemu Relief-On-Station (ROS), zapewniającego stały kontakt z urządzeniem podczas jego misji, wykluczającego jakiejkolwiek straty sygnałów i opóźnienia w ich przesyłaniu. Unowocześniono także system bezpiecznego sterowania samolotem, oraz zaimplementowano system wspierania misji (Air Force Mission Support System – AFMSS). Nowego Predatora wyposażono również w mocniejszy silnik z turbodoładowaniem.
  • Predator C – wersja z silnikiem turboodrzutowym, której oblot został wykonany w 2007 roku.

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki