Fandom

Wiki Uzbrojenie

MP 40

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

MP 40 - pistolet maszynowy konstrukcji niemieckiej kalibru 9 x 19 mm Parabellum z okresu II wojny światowej.

Mp40 1.jpg

Pistolet maszynowy MP 40 był indywidualną bronią samoczynną. Automatyka pistoletu maszynowego MP 40 jest oparta na zasadzie odrzutu swobodnego zamka. Ryglowanie odbywa się masą swobodnego zamka, podpartego sprężyną powrotną. Trzon zamkowy miał postać walca w wydrążeniu którego umieszczona była ruchoma iglica na masywnej żerdzi. Żerdź otoczona jest sprężyną powrotną. Mechanizm spustowy umożliwia strzelanie tylko ogniem ciągłym. Zasilanie z magazynka pudełkowego o pojemności 32 nabojów, rozmieszczonych w szachownicę. Przyrządy celownicze składają się z muszki w osłonie i celownika przerzutowego, celownik dwustopniowy: stały – dla odległości 100 m i odchylany dla odległości 200 m. Lufa wkręcona w komorę zamkową zakończona podstawą muszki i hakiem ułatwiającym strzelanie przez otwory strzelnicze pojazdów. Łoże i okładziny chwytu pistoletowego z bakelitu. Kolba metalowa składana jest pod spód broni.

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:Edytuj

Broń MP 40
Prototypy 1940
Produkcja seryjna 1940 - 1944
Państwo Niemcy (III Rzesza)
Rodzaj Pistolet maszynowy
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Parabellum
Masa (kg) 3,97
Długość (mm) 629
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 380
Zasięg skuteczny (m) 200
Pojemność magazynka 32
Szybkostrzelność teoretyczna (strz / min) 500

Wersje:Edytuj

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki