Fandom

Wiki Uzbrojenie

MP5

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

MP 5 (niem. Maschinenpistole 5) - pistolet maszynowy konstrukcji niemieckiej kalibru 9mm produkowany przez firmę Heckler und Koch z Oberndorfu.

LK1070.jpg

Pierwsze jego projekty powstawały już po II wojnie światowej. MP5 obok Uzi jest najpopularniejszym pistoletem maszynowym na świecie, został przyjęty do uzbrojenia wielu sił specjalnych.

Pistolet maszynowy MP5 jest produkowany przez niemiecką firmę Heckler und Koch od 1966 roku i jest dostosowany do naboju pistoletowego 9 x 19 mm Parabellum. Projektowany był w latach 1964 - 1966. Pistolet maszynowy MP5 wszedł w 1966 roku na wyposażenie niemieckiej policji federalnej i granicznej oraz niektórych oddziałów wojskowych Niemiec i innych krajów.

Hk mp54.jpg

HK54, prototyp MP5

Automatyka pistoletu maszynowego działa na zasadzie odrzutu zamka półswobodnego, zawierającego dwie symetryczne rolki hamujące. Mechanizm spustowy umożliwia strzelanie ogniem pojedynczym i ciągłym, a przełącznik rodzaju ognia jest jednocześnie bezpiecznikiem. Na zamówienie broń może być wyposażona w ogranicznik długości serii (3, 4 lub 5 strzałów w serii). Lufa jest zakończona tłumikiem płomienia , tworzona metodą kucia na zimno. Zasilany jest magazynkiem pudełkowym lub łukowym (magazynek ten wprowadzono w 1976 roku) o pojemności 10, 15 bądź 30 nabojów. Celownik bębnowy (obrotowy) ze szczerbinką i nastawami na 25 i 100 m. Ponadto w wyposażeniu specjalnym znajdują się: celownik optyczny o 4-krotnym powiększeniu, nastawach na 15, 25, 50, 75 i 100 m z możliwością wprowadzenia poprawek na wiatr boczny, pasywny celownik noktowizyjnyhalogenowe urządzenie celownicze. Większość elementów wykonana jest metodą tłoczenia i może być wymieniana na identyczne elementy karabinu G3.

Informacje

Dane podstawowe i techniczne:

Wersja MP5K MP5A2 MP5SD1
Rodzaj Pistolet maszynowy
Państwo Niemcy
Prototypy 1964 - 1966
Produkcja 1966 - nadal
Producent Heckler & Koch
Waga (kg) 2 2.54 2.8
Długość (mm) 325 680 550
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Parabellum
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 900 800 700
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 375 400 285
Zasięg skuteczny (m) 100 200
Pojemność magazynka 15 / 30 / 32

Wersje:

Mp5a2c big1166468.jpg

MP5A2

KACMP5RSRAIL.jpg

MP5A5 z szynami KAC RAS

Hk mp5sd1.jpg

MP5SD1

Mp5kP1110881-1024.jpg

MP5K

  • MP5A1 (HK54, MP64) - pierwsza wersja MP5, znacznie różniąca się wyglądem wersja z prostymi przyrządami celowniczymi.
  • MP5A2 – wersja podstawowa z kolbą stałą.
  • MP5A3 – wersja podstawowa z kolbą metalową wysuwaną.
  • MP5A4 – wersja z kolbą stałą i chwytem dla strzelców prawo i leworęcznych.
  • MP5A5 – wersja z kolbą wysuwaną i chwytem dla strzelców prawo i leworęcznych.
  • MP5SD1 – wersja wyciszona bez kolby.
  • MP5SD2 – wersja wyciszona z kolbą stałą.
  • MP5SD3 – wersja wyciszona z kolbą metalową wysuwaną.
  • MP5SD4 – wersja wyciszona bez kolby z chwytem dla strzelców prawo i leworęcznych.
  • MP5SD5 – wersja wyciszona z kolbą stałą i chwytem dla strzelców prawo i leworęcznych.
  • MP5SD6 – wersja wyciszona z kolbą metalową wysuwaną i chwytem dla strzelców prawo i leworęcznych.
  • MP5 10 – MP5 przystosowany do amunicji kalibru 10 mm, występujące z kolbą stałą i wysuwaną.
  • MP5.40 – MP5 przystosowane do amunicji kalibru 0.40 cala S&W, występujące z kolbą stałą i wysuwaną.
  • MP5K (MP5 Kurz - Krótki) – wersja skrócona.
  • MP5KA1 – wersja skrócona z uproszczonymi, bardzo niskimi przyrządami celowniczymi.
  • MP5K-PDW (MP5K Personal Defence Weapon) – wyposażony w składaną na bok kolbę.
  • MP5SFA2 - cywilna wersja.
  • MP5-N - wersja dla Navy SEALs. Odróżnia ją wzmocniona lufa, wysuwana kolba o regulowanej długości i opcja strzelania tylko ogniem pojedynczym lub ciągłym
  • SP-89 - cywilna wersja.

Użytkownicy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki