FANDOM

M72 LAW (ang. Light Anti-tank Weapon) - granatnik przeciwpancerny konstrukcji amerykańskiej, następca granatnika Bazooka.

M72A2LAW

Granatnik M72 LAW został wprowadzony do uzbrojenia na początku lat sześćdziesiątych jako następca Bazooki.

Granatnik przeciwpancerny M72 LAW jest bronią jednorazowego użytku i składa się z wyrzutni w postaci dwóch koncentrycznych, rozsuwanych, gładkoprzewodowych, cienkościennych rur o kalibrze 66 mm, będącej jednocześnie zasobnikiem transportowym pocisku (rura zewnętrzna z epitlenków, wewnętrzna z aluminium). Do wyrzutni mocowane są przyrządy celownicze i mechanizm spustowy. W położeniu marszowym broń jest zsunięta, a oba końce wyrzutni zamknięte są pokrywami. Rozsunięcie wyrzutni powoduje napięcie mechanizmu spustowego i rozłożenie przyrządów celowniczych. Po naciśnięciu spustu następuje uruchomienie silnika rakietowego pocisku (silnik kończy pracę przed opuszczeniem wyrzutni).

Kumulacyjna głowica pocisku kalibru 66 mm jest elaborowana oktolem (340 g) i składa się z bojowego ładunku kumulacyjnego, silnika rakietowego, stabilizatora i bezwładnościowego zapalnika piezoelektrycznego o działaniu natychmiastowym.

300px-USAF M72 LAW

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:

Broń M72 LAW
Państwo USA
Rodzaj granatnik przeciwpancerny
Prototypy 1963
Produkcja seryjna 1963 - ?
Kaliber 66 mm
Długość (mm) 893
Masa (kg) 2,15
Zasięg skuteczny (m) 200
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 145

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki