FANDOM

Lazika - bojowy wóz piechoty konstrukcji gruzińskiej produkowany przez Tbilisi Aicraft Manufacturing a opracowany przez gruziński Wojskowy Ośrodek Naukowo-Techniczny Delta.

Lazika

Bwp Lazika

Nazwa pojazdu wzięła się od historycznej krainy na zachodzie dzisiejszej Gruzji. Prezentacja bwp odbyła się 25 lutego 2012 roku. Jego główne zalety to stosunkowo gruby pancerz w porównaniu do wielkości pojazdu oraz zdalnie sterowane uzbrojenie. Opancerzenie wozu zapewnia ochronę przed pociskami kal. 14,5 mm i wybuchami min na poziomie 4 wg STANAG. Pancerny kadłub pojazdu opiera się na podwoziu gąsienicowym, które obejmuje pięć par kół wraz z kołami napędowymi z przodu i kołami zębatymi napędowymi z tyłu. Są one w górnej części chronione fartuchami pancernymi. Konstrukcja pojazdu Lazika jest modułowa, co znacznie ułatwia montaż i demontaż różnych rodzajów uzbrojenia oraz przyszłe modernizacje wozu. Inną cechą charakterystyczną tego pojazdu jest całkowity brak tradycyjnej wieży (uzbrojenie jest całkowicie zautomatyzowane i sterowanie zdalnie przez załogę siedzącą we wnętrza kadłuba). Takie rozwiązanie znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa załogi. A masa zaoszczędzona na opancerzeniu wieży jest wykorzystana w podniesieniu poziomu opancerzenia kadłuba. Wóz Lazika wyposażony jest w dzienno-nocne systemy obserwacji (np. peryskopy, kamery, termowizory) oraz system identyfikacji swój-obcy (IFF). Nowoczesne systemy komunikacji zamontowane na pojeździe zapewnieniają efektywną komunikację między oddziałami.
IFV-Lazika

Bojowy wóz piechoty Lazika

Informacje

Dane podstawowe:

Dane techniczne:

  • Uzbrojenie: armata automatyczna 2A14 kal. 23 mm
    Lazika tracked armoured infantry fighting vehicle Georgia Georgian army defence industry military technology 009

    Wnętrze wozu

  • Uzbrojenie dodatkowe: czkm PKT kal. 7,62 mm, 8 wyrzutni granatów dymnych
  • Silnik: wysokoprężny, o mocy około 300 KM
  • Skrzynia biegów:
  • Pancerz: modułowy, reaktywny
  • Długość: ...
  • Szerokość: ...
  • Wysokość: ...
  • Prześwit: ...
  • Masa własna: ...
  • Masa całkowita: 14 000 kg
  • Prędkość maks.: 70 km/h
  • Zasięg: 200 km (zasadnicze), 400 km (dodatkowe)
  • Zapas paliwa: ...

Użytkownicy:

Użytkownik:Dominikier35 8 wrzesień 2013 13:39