FANDOM

KvKK 62 (KwKK 62) - ręczny karabin maszynowy konstrukcji fińskiej na nabój 7.62x39mm.

Kvkk 62

W 1954 roku do uzbrojenia armii fińskiej przyjęto Kevyt Konekivääri malli 1954 czyli radziecki rkm RPD. Ten skonstruowany pod koniec II wojny światowej ręczny karabin maszynowy był konstrukcją nieudaną, pomimo kilkukrotnego przekonstruowania podatna na zacięcia.

Po kilku latach eksploatacji Finowie postanowili zastąpić KwKK 54 inną konstrukcją. W 1957 roku rozpoczęto prace nad nowa bronią. Budowa wewnętrzna projektowanej broni była wzorowana na przedwojennym czechosłowackim rkm-ie ZB26. W 1957 roku powstały pierwsze prototypy rkm-u. Ich próby trwały do 1962 roku. W 1966 roku nowy karabin został przyjęty do uzbrojenia jako Kevyt Konekivääri malli 1962.

KwKK 62 był produkowany przez firme Valmet Oy. Karabin maszynowy KwKK 62 był oferowany na eksport jako Valmet M62. Poza Finlandią znalazł się na uzbrojeniu armii Kataru.

Fińskie Siły Zbrojne planują zastąpienie KvKK 62 karabinami PKM. KvKK 62 jest bronią samoczynną. Zasada działania oparta o odprowadzanie części gazów prochowych przez boczny otwór lufy, z długim ruchem tłoka gazowego. KvKK 62 strzela z zamka otwartego. Zamek ryglowany przez przekoszenie. KvKK 62 jest bronią zasilaną z taśmy ciągłej. Taśma magazynowana jest w skórzanym zasobniku mocowanym z prawej strony komory zamkowej. Lufa zakończona szczelinowym tłumikiem płomienia, szybkowymienna. Zamocowany jest do niej dwójnóg. KvKK 62 wyposażony jest w łoże i chwyt pistoletowyKolba stała. Przyrządy celownicze mechaniczne (celownik krzywkowy z muszką), nastawy celownika 100 – 600 m co 100 m.

Kvkk62

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:Edytuj

Broń KvKK 62
Państwo Finlandia
Producent Valmet
Rodzaj Ręczny karabin maszynowy
Prototypy lata 50 XX wieku
Produkcja seryjna 1962 - nadal
Kaliber Nabój 7,62 x 39 mm
Długość (mm) 1085
Masa (kg) 8,5
Pojemność magazynka 100
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 1000 - 1100
Zasięg skuteczny (m) 100 - 600

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki