FANDOM

Kamow (ros. Kамов) - rosyjska firma lotnicza i biuro eksperymentalne założone przez Nikołaja Kamowa. Po śmierci konstruktora w 1973 roku biuro działało nadal pod niezmienioną nazwą, a po przemianach politycznych w Rosji w latach 90-tych XX wieku przekształciło się w 1992 roku w rosyjską spółkę akcyjną (ros. ОАО Kамов, ang. Kamov JSC), producenta śmigłowców, w przeszłości głównie wojskowych (np. Ka-25), aktualnie - również cywilnych (np. Ka-60). Firma jest znana ze stosowania w swoich konstrukcjach współosiowego, przeciwbieżnego układu wirników nośnych, którego twórcą był Nikołaj Kamow. Obecnie przedsiębiorstwo jest częścią założonej w 2006 roku spółki akcyjnej "Helikoptery Rosyjskie" (ros. ОАО "Вертолеты России", ang. Russian Helicopters JSC) - spółki zależnej, zrzeszającej m.in. Moskiewską Fabrykę Śmigłowców im. Michaiła Mila i Rostvertol i należącej w całości do rosyjskiego koncernu zbrojeniowego Oboronprom. Zadania, jakie stawia sobie firma "Helikoptery Rosyjskie" to m.in. organizacyjna integracja rosyjskich firm produkujących śmigłowce oraz ustanawianie nowych standardów organizacyjnych, technicznych i poprawa konkurencyjności. Wśród współczesnych konstrukcji firmy Kamow ciekawym technicznie projektem jest np. wojskowy Ka-50. Kamow nie posiada swojego zakładu. Jego śmigłowce są produkowane w Arseniewskich Zakładach Lotniczych "Progress" i Kumiertauskich Zakładach Lotniczych.

Ka32 mv

Ka-32

Produkty:Edytuj

Strona internetowa:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki