FANDOM

Kamow Ka-226 (ros. Камов Ка-226) - lekki śmigłowiec wielozadaniowy konstrukcji rosyjskiej zaprojektowany w biurze Kamowa.

Kamow

Śmigłowiec Ka-226

Śmigłowiec Ka-226 stworzono do zadań których były domeną Mi-1 i Kamow Ka-26. Jest jedynym rosyjskim śmigłowcem w którym zakładano użycie zagranicznych silników. Prototyp oblatano 4 września 1997 roku. Pierwszy seryjny egzemplarz w barwach Ministerstwa Nadzwyczajnych Spraw Rosji (ros. МЧС России) wzbił się w powietrze 28 marca 2001 roku. Produkcję rozpoczęto w miejscowościach Orenburg i Kumiertau. Użytkownikami śmigłowca poza Federalną Służbą Bezpieczeństwa (FSB) jest moskiewska policja oraz przedsiębiorstwo Gazprom (ros. Газпром).

Kamow lata

Ka-226 w locie

Śmigłowiec posiada typowy dla konstrukcji Kamowa dwóch, współosiowych, trójłopatowych wirników zwany również układem Kamowa. Łopaty wirników wykonano z kompozytów węglowych. Ważną cechą śmigłowca jest jego modułowa budowa, kabina transportowa może być łatwo i szybko zmieniana na moduł wyposażony w zależności do wykonywanego zadania. Wersja dla służba bezpieczeństwa na zamontowane silniki Turbomeca Arrius 2G2. Ka-226 posiada cyfrową awionikę umożliwiającą loty w każdych warunkach pogodowych niezależnie od pory dnia.

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe:

  • Państwo: Rosja (FR)
  • Producent: Kamow
  • Typ śmigłowca: wielozadaniowy
  • Załoga: 1-2 osoby
  • Prototypy: ...
  • Produkcja: 2001 - do chwili obecnej
  • Wyprodukowane egzemplarze: ...

Dane techniczne:Edytuj

  • Silnik: 2 turbowałowe Rolls Royce Allison 250-C20R2 po 450 KM każdy
    Ka-226T

    Ka-226T - wersja wojskowa śmigłowca Ka-226

  • Średnica wirnika: ...
  • Długość kadłuba: 2,35 m
  • Wysokość: 1,4 m (kadłuba), 4,15 m (całkowita)
  • Masa własna: ...
  • Masa całkowita: 3 800 kg
  • Prędkość maks: 250 km/h
  • Wznoszenie: ...
  • Pułap: 5 700 m
  • Zasięg: 600 km
  • Zapas  paliwa: ...
  • Uzbrojenie: nie przewidziano

Użytkownicy:Edytuj