FANDOM

Jericho 941 - pistolet samopotarzalny skonstruowany przez izraelską firmę Israel Military Industries.

1287735603.jpg

Pistolet Jericho 941 jest produkowany od 1990 roku. Konstrukcja wzorowana na czechosłowackim pistolecie CZ 75.

Jeriho33.png

Duże zainteresowanie i przy spory sukces finansowy pistoletu Desert Eagle, przyczyniły się do podjęcia prac nad skonstruowaniem nowego pistoletu. Tym razem, z tradycyjną zasadą działania, opartą na wykorzystaniu energii krótkiego odrzutu lufy. Pistolet jest ryglowany przez przekoszenie lufy, do ryglowania służą dwa pierścienie umieszczone na jej powierzchni zewnętrznej, a do przekoszenia nerkowy otwór w jej dolnym występie. Pistolet Jericho 941, bo taką nazwę otrzymał nowy pistolet, jest bardzo podobny do bojowych Tangfoliowłoskich kopii udanego czechosłowackiego pistoletu CZ 75, którego włosi dokładnie skopiowali, korzystając z braku ograniczeń patentowych w czasach „żelaznej kurtyny”. Nie zmienia to faktu, że Jericho wykonany jest perfekcyjnie i w stosunku do pierwowzorów, znacznie lepiej. Wprowadzone innowacje, stworzyły pistolet dwu kalibrowy dostosowany do nabojów 9 mm Parabellum i .41 AE (Action Express - 10.4 x 22 RB). Obecnie Jericha produkowane są jednak w kalibrach 9 mm Para.40 S&W i .45 ACP. Pistolety sprzedawane na rynku amerykańskim noszą nazwę Baby Eagle aby zaznaczyć podobieństwo do bardziej popularnego pistoletu firmy IMI – Desert Eagle.

10834034.jpg

Pistolet podstawowy wykonany jest całkowicie ze stali. Oksydowany na głęboką czerń lub pozostawiony w kolorze naturalnej stali. W odróżnieniu od Tangfolio i CZ 75, zamekprowadzony jest na szkielecie na całej swojej długości. Jest to ciężka i duża broń, bez amunicjiważy 1090 gramów, mierzy 207 mm, jest wysoka na 140 mm i szeroka na 35 mm. Pistolet zasilany jest z pudełkowych magazynków metalowych, o pojemności (w zależności od kalibru) od 10 do 15nabojów. Ma lufę kutą na zimno o profilu poligonalnym i długości 112 mm. Mechanizm spustowy typu SA/DA oraz mechanizm uderzeniowy kurkowy z kurkiem odkrytym. Bezpiecznik umieszczony po obu stronach zamka służy również do bezstrzałowego zwalniania kurka. 941 posiada bezpiecznik umieszczony na lewej stronie szkieletu, który zabezpiecza napięty kurek, ale pozbawiony jest funkcji jego bezstrzałowego zwalniania. Każda wersja pistoletu wyposażona jest w samoczynną blokadę iglicy. Stałe przyrządy celowniczemuszka i szczerbinka umieszczone są na tzw. jaskółczym ogonie (można je regulować w płaszczyźnie poziomej) posiadają kontrastowe kropki, jedną na muszce i dwie na szczerbinie, ułatwiające szybkie zgrywanie przyrządów. Długa 150 mm linia celownicza pomaga w celnym strzelaniu. Ergonomiczna dzwignia zwalniacza zamka w przednie położenie, będąca również ryglem demontażowym pistoletu, umieszczona jest po lewej stronie szkieletu. Przycisk zwalniania blokady magazynka umieszczony jest po lewej stronie w obrębie kabłąka. Chwyt pistoletowy, bardzo wygodny, posiada okładziny z tworzywa sztucznego z naniesionym logo producenta.

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:

Broń Jericho 941
Państwo Izrael
Producent IMI
Rodzaj Pistolet
Prototypy 1986 - 1990
Produkcja seryjna 1990 - nadal
Kaliber Nabój .41 AE, nabój 9 x 19 mm Parabellum, nabój .40 S&W, nabój .45 ACP
Długość (mm) 207
Masa (kg) 1090
Pojemność magazynka 15/12/10

Wersje:Edytuj

  • Jericho 941 Full-size - standardowa wersja.
  • Jericho 941 Semi-compact - skrócona wersja.
  • Jericho 941 Compact - najkrótsza wersja.

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki