FANDOM

Jelcz P882D.43/P882D.53 - opancerzony, terenowy, 4-osiowy samochód ciężarowy konstrukcji polskiejprodukowany przez firmę Jelcz Komponenty.

Jelcz P882D.43

Samochód ciężarowy Jelcz P882D.43

Samochód wysokiej mobilności Jelcz P882D.43 powstał początkowo jako podwozie dla radaru TRS-15C Odra w ramach kontraktu obejmującego zbudowanie pojazdu bazowego (łącznie 23 sztuki) dla Nadbrzeżnego Dywizjonu Rakietowego Marynarki Wojennej. Kontrakt obejmował zbudowanie 21 pojazdów Jelcz P662D.43 oraz 2 pojazdów Jelcz P882D.43.

Jelcz P882 D53

Samochód Jelcz P882D.53 jako wóz amunicyjny armatohaubicy KRAB

Samochód posiada podwozie w układzie 8x8 przeznaczone do różnego rodzaju specjalistycznych zabudów np. żurawi czy urządzeń samowyładowczych. Produkowany jest w dwóch wersjach rożniących się zastosowanym silnikiem. Wersja pierwsza pod lżejsze zabudowy (D.43) posiada silnik o mocy 430 KM, druga (D.53) silnik o mocy 540 KM i przeznaczona jest pod cięższe zabudowy specjalistyczne (np. ciężki pojazd ewakuacji i ratownictwa technicznego). Hamulce nadciśnieniowe, dwuobwodowe z regulacją siły hamowania osi tylnych. Jelcz P882D.43/P882D.53 wyposażono w pneumatyczną blokadę mechanizmu różnicowego, układ przeciwblokujący ABS oraz układ antypośligowy ASR. Opancerzona kabina (poziom 1 STANAG 4569) jest odchylana. W zależności od zabudowy specjalistycznej może być wykonana w różnych konfiguracjach: 2-osobowa z leżanką, 4-osobowa, 6-osobowa. Na dachu kabiny umieszczono okrągły właz do przewietrzania i ewakuacji. Kabinę wyposażono także w ogrzewanie. Instalacja elektryczna 24V. Możliwość montażu urządzeń noktowizyjnych.

Pierwsze dwa egzemplarze samochodu Jelcz P882D.43 wyprodukowano na początku 2010 roku. Natomiast 9 czerwca 2010 roku zaprezentowano go po raz pierwszy publicznie. W 2011 roku na targach MSPO w Kielcach zaprezentowano publicznie nową wersję samochodu Jelcz P882D.53 wyposażoną w mocniejszy 540-konny silnik w wersji pojazdu amunicyjnego dla AHS Krab.

Jelcz P888.D43

Jelcz P882D.43 jako podwozie prototypowego systemu rakietowego WR-40 Langusta II

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe:Edytuj

  • Państwo: Polska (RP)
  • Producent: Jelcz Komponenty
  • Typ pojazdu: ciężarowy samochód terenowy
  • Liczba miejsc: 2-6 osób
  • Prototypy: ...
  • Produkcja: 2010-
  • Wyprodukowane egzemplarze: ...

Dane techniczne:Edytuj

  • Uzbrojenie: nie przewidziano
  • Silnik: wysokoprężny, Iveco Cursor 10 o mocy 430 KM (wersja P882D.43) lub Iveco Cursor 13 o mocy 540 KM (wersja P882D.53)
  • Skrzynia biegów: ZF 16-biegowa, manualna
  • Pancerz: ...
  • Długość: 11,84 m
  • Szerokość: 2,55 m
  • Wysokość: 3,13 m
  • Prześwit: ...
  • Masa własna: ...
  • Masa całkowita: 35 000 kg
  • Prędkość maks.: ograniczona do 85 km/h
  • Zasięg: ...
  • Zapas paliwa: ...

Wersje:Edytuj

  • P882D.43 - wersja przeznaczona pod lżejsze zabudowy, wyposażona w silnik o mocy 430 KM.
  • P882D.53 - wersja przeznaczona pod cięższe zabudowy, wyposażona w silnik o mocy 540 KM.

Użytkownicy:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35 6 styczeń 2014 14:16

Więcej z Fandomu

Losowa wiki