Fandom

Wiki Uzbrojenie

Izraelska policja

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
ILPolice.png

Logo policji w Izraelu

Izraelska Policja (hebr. משטרת ישראל, Mishteret Yisrael; ang. Israel Police) - umundurowana i uzbrojona formacja przeznaczona do ochrony bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego w Izraelu. Tak jak w przypadku policji z innych krajów, do głównych zadań izraelskiej policji należy pilnowanie przestrzegania prawa i ściganie przestępców, jak również zapewnienie ochrony i pomocy w sytuacjach kryzysowych zarówno wobec ludzi jak i mienia. Jeżeli jest to konieczne, policja nadzoruje na poziomie operacyjnym także wszelkie służby ratownicze.

W Izraelu policja liczy około 28 tys. zawodowych policjantów, oraz około 50 tys. ochotniczych cywilnych ochroniarzy, którzy pomagają siłom policyjnym w pilnowaniu porządku na terenie własnych miejscowości.

Telefonem alarmowym policji na terenie całego Państwa Izrael jest numer "100".

Jednostki specjalneEdytuj

Izraelska Policja posiada różnorodne jednostki sił specjalnych, których działania koordynuje powołana w tym celu Centrala. Opracowuje ona metody współdziałania ze sobą jednostek antyterrorystycznych, helikopterów, negocjatorów i innych sił dodatkowych. Centrala rozwija metody działania, analizuje zdarzenia kryzysowe i określa zakres realizowanych ćwiczeń sprawdzających współpracę pomiędzy jednostkami.

  • Yamam - antyterrorystyczna jednostka specjalna policji, będąca elitarną jednostką sił specjalnych przeznaczoną do walki z terroryzmem, odbijania zakładników i prowadzenia działań antyterrorystycznych.
  • Im "s - znane jako jednostki "tajnych" - specjalna jednostka tajnych funkcjonariuszy policji, prowadzących działania wywiadowcze, aresztowania, ale także akcje specjalne takie jak aresztowania i działania zapobiegania przestępstwom. Jednostka posiada sekcję specjalizującą się w działaniach wśród ludności arabskiej i przeciwdziałaniu terroryzmowi.
  • Im "g - specjalna jednostka policyjna do zwalczania poważnych zamieszek.
  • Mtil "n - specjalna jednostka policji prowadząca walkę z przypadkami naruszania granic państwowych i walcząca z przestępczością zagraniczną na terytorium Izraela. Jednostka dysponuje specjalistycznym sprzętem obserwacyjnym i udziela wsparcia logistycznego innym jednostkom policji.
  • SM "g - Patrol Graniczny - specjalne jednostki policji wykorzystywane jako siły rezerwowe do różnych zadań specjalnych.

WyposażenieEdytuj

800px-Israel police officers.jpg

Uzbrojenie Edytuj

Karabiny szturmoweEdytuj

KarabinkiEdytuj

Karabiny wyboroweEdytuj

PistoletyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki