FANDOM

HK 121 - uniwersalny karabin maszynowy konstrukcji niemieckiej.

I-i11-04-088hk01.jpg

Karabin HK 121 po raz pierwszy zaprezentowała publicznie w 2011 roku w czasie targów ASDA w Splicie firma HK Gmbh.

Broń ta prawdopodobnie zastąpi w uzbrojeniu Bundeswehry ukm MG3 i uzupełni już używane rkm MG4. Po przyjęciu do uzbrojenia HK121 prawdopodobnie będzie nosił desygnatę MG5 lub MG7. HK 121 jest typowym ukm mogącym pełnić role zarówno ręcznego, jak i ciężkiego karabinu maszynowego. Jako rkm strzela z integralnego, mocowanego do rury gazowej dwójnogu. Jako ckm jest mocowany na podstawie trójnożnej, takiej samej jak MG3. W odróżnieniu od MG3 działającego na zasadzie krótkiego odrzutu lufy HK121 działa na typowej dla współczesnych karabinów maszynowych zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór lufy. HK121 strzela z zamka otwartego i jest wyposażony w lufę szybkowymienną. Broń zasilana jest rozsypnej taśmy nabojowej DM60. Jeśli broń pełni rolę rkm to 50-nabojowa taśma znajduje się w cylindrycznej skrzynce mocowanej z boku komory zamkowej, w roli ckm taśma jest przechowywana w 120 nabojowej skrzynce ustawianej obok broni. HK121 wyposażony jest w polimerowe łoże i polimerową, składaną na bok broni kolbę. Mechaniczne przyrządy celownicze składają się z muszki na składanej podstawie i celownika mechanicznego zamontowanego na szynie Picatinny. Na tej samej, znajdującej się na grzbiecie komory zamkowej szynie montowane mogą być celowniki optyczne,optoelektroniczne i termooptyczne Dodatkowo karabin maszynowy wyposażony jest w trzy krótkie szyny Picatinny na rurze gazowej.

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:Edytuj

Broń HK 121
Prototypy 2010
Produkcja seryjna 2010 - nadal
Państwo Niemcy
Rodzaj UKM
Kaliber Nabój 7,62
Masa (kg) 10.8
Długość (mm) 1165
Pojemność magazynka 50 / 120

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki