FANDOM

Glisenti 1910 - pistolet samopowtarzalny konstrukcji włoskiej produkowany od 1910 przez przedsiębiorstwo Glisenti. 
Glisenti1910

Glisenti 1910

Pistolet wprowadzono do służby w Włoskiej Armii w 1910, zastępując rewolwer Bodeo M1889. W 1914 został on użyty w czasie I wojny światowej. Z powodu niedostateczniej liczby egzemplarzy i braku możliwości wyprodukowania następnych, pistolet Glisenti został wyparty przez Berette M1915, lecz nie został całkowicie wycofany z użytku jeszcze przed II wojną światową, w której także użyto go bojowo. Pistolet Glisenti 1910 posiada dwie charakterystyczne cechy popularnych niemieckich pistoletów: Mausera C96 (ogólny układ zamka) i P.08 Parabellum (budowa zewnętrzna). Pistolet wz. 1910 działał na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie. Rotacyjny rygiel zamka zaczyna się wówczas obracać. W czasie trwania tej rotacji lufa przesuwa się jeszcze do tyłu, by zatrzymać po przebyciu około 7 mm. Lufę zatrzymuje unoszący się klin, uwolniony przez zamek poruszający się teraz do przodu i pobierający nowy nabój.

Użytkownicy:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35 6 kwiecień 2014 14:57

Więcej z Fandomu

Losowa wiki