FANDOM

Republika Ghany - państwo w Afryce Zachodniej z dostępem do Oceanu Atlantyckiego.

Coat of Arms of the Republic of Ghana.svg

Godło Ghany

Ghana flag

Flaga Ghany

Ghana graniczy z Togo, Burkina Faso i Wybrzeżem Kości Słoniowej. Niepodległość uzyskała w 1957 roku jako pierwsze państwo w regionie, które uwolniło się od kolonializmu. Przedtem na terenie Ghany rozwijało się wiele państewek w tym najpotężniejsze było Aszanti handlujące niewolnikami i złotem. Pierwszym prezydentem Ghany był Kwame Nkrumah który został obalony w zamachu stanu w 1966 roku. W 1979 roku wydażył się drugi zamach stanu kierowany przez Jerrego Rawlingsa. Po obaleniu poprzednika pozbawił się stopnia wojskowego i wziął udział w wolnych wyborach które wygrał 3-krotnie. W 2001 roku dobrowolnie pozbawił się władzy. Dzięki niemu Ghana jest wzorem dla innych państw Afryki, a jej gospodarka która opiera się głównie na hodowli kawy, kakao i wydobywaniu złota przeżywa rozkwit. Ghana jest jednym z najlepiej rozwiniętych krajów Afryki.

Informacje

Dane podstawowe:

stolica Akra
powierzchnia 239 460 km2
liczba ludności  23 000 000
religie chrześcijaństwo,religie lokalne,islam
prezydent John Dramani Mahama
podział administracyjny 10 regionów,138 dystryktów

Partie polityczne:

  • brak danych

Przedsiębiorstwa zbrojeniowe:

  • nie istnieją

Armia:

Ghańskie Siły Zbrojne są podzielone na: wojska lądowe, siły powietrzne i marynarke wojenną. Posiadają sprzęt głównie z zachodu (USA i Europy). Żołnierze Republiki Ghany uczestniczą w wielu misjach pokojowych głównie w Afryce.

Sprzęt i uzbrojenie wojska Ghany:

  Misje pokojowe Ghany:

Galeria:

Użytkownik:Dominikier35

Więcej z Fandomu

Losowa wiki