FANDOM

GAZ-66 (ros. ГАЗ-66) - terenowy 2-osiowy samochód ciężarowy konstrukcji radzieckiej.

Gaz66-5

Podstawowa skrzyniowa wersja ciężarówki GAZ-66

Samochód GAZ-66 był produkowany przez Gorkowski Zakład Samochodowy (GAZ) w latach 1964-1999. Do napędu ciężarówki użyto silnika V8 o pojemności 4,3 litra. Samochód wyposażony był w 4-biegową skrzynię biegów (III i IV bieg zsynchronizowane) z reduktorem. Napędzane były obie osie.

Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1962 roku jako dalszy rozwój 1,2-tonowej ciężarówki GAZ-62 produkowanej w latach 1958-1962. Seryjną produkcję samochodu rozpoczęto w lipcu 1964 roku. W 1968 roku w ciężarówce zaczęto montować system centralnego regulowania ciśnienia w oponach. GAZ-66 w wielu krajach na całym świecie ze względu na jego niezawodność, oraz jego możliwości terenowe zyskał status legendy. Oprócz Armii Radzieckiej ciężarówka GAZ-66 używana była przez wojska Układu Warszawskiego i wszystkie kraje socjalistyczne na świecie w tym Ludowe Wojsko Polskie (LWP). Po upadku ZSRR GAZ-66 był używany w Rosji głównie przez wojska powietrznodesantowe i pograniczne. Produkcję samochodu zakończono 1 lipca 1999 roku. Łącznie wyprodukowano 965 941 egzemplarzy pojazdów rodziny GAZ-66.
Autowp.ru gaz 66 10

Terenowy samochód ciężarowy GAZ-66

Informacje

Dane podstawowe:

800px-gaz-66 truck of russian army

GAZ-66 ze specjalistyczną zabudową furgonową

Dane techniczne:

  • Silnik: gaźnikowy, 8-cylindrowy 4,3 l ZMZ-513 o mocy 120 KM
  • Skrzynia biegów: 4-biegowa, manualna, reduktor
  • Długość: 5,80 m
  • Szerokość: 2,32 m
  • Wysokość: 2,49 m
  • Prześwit: 0,32 m
  • Masa własna: 3 470 kg
  • Masa całkowita: 5 440 kg
  • Prędkość maks.: 95 km/h
  • Zasięg: ...
  • Zapas paliwa: 2 x 105 l (300 l)

Użytkownicy:

Źródła:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki