FANDOM

G3M - karabin automatyczny konstrukcji pakistańskiej, będący modyfikacją POF G3.
G3M

Porównanie: na górze POF G3A3, na dole G3M

Karabin G3M ma zmodyfikowany mechanizm spustowy, o znacznie lepszej, bardziej płynnej pracy. Na wylocie lufy, umieszczono nowy hamulec wylotowy. Dzięki temu podczas prowadzenia ognia pojedynczego strzelec znacznie szybciej może naprowadzić ponownie broń na cel. Opracowano dwa warianty chwytu przedniego: stały oraz obrotowy o trzech przełożeniach. W zmodyfikowanym karabinie zastosowano kolbe stałą i teleskopową. Kolba teleskopowa ma umożliwić żołnierzom na prowadzenie ognia w czasie zasadzek, kiedy kolba jest maksymalnie skrócona. Lecz z powodu zastosowanej amunicji karabinowej 7,62 mm x 51 broń jest słabo celna przy strzelaniu z skróconą kolbą. W karabinie zastosowano szyne Picatinny. Szyny nie zostały nacięte na pewnej długości z lewej strony, aby żołnierz nie okaleczył dłoni w czasie napinania karabinu.

Armia Pakistanu zamówiła 7 000 nowych karabinów. Planuje się używane w wojsku karabinu G3A3, zmodernizować do standardu G3M. 

Użytkownik:Dominikier35 30 Lipiec 2013 20:44