FANDOM

Fabryka Samochodów Ciężarowych "Star" - polskie zakłady motoryzacyjne z siedzibą w mieście Starachowice.

Star660

Terenowy samochód ciężarowy Star 660

Przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji lekkich i średnich samochodów ciężarowych oraz terenowych ciężarówek wojskowych.
Star 02

Terenowy samochód ciężarowy Star 266

Zakłady Star powstały w 1948 roku na bazie Zakładów Mechanicznych w Starachowicach założonych w 1920 roku. Otrzymały nazwę Fabryka Samochodów Ciężarowych im. Feliksa Dzierżyńskiego i mieściły się w miejscowości StarachowiceTutaj powstały znakomite pojazdy takie jak terenowy samochód ciężarowy Star 266, czy samochód ciężarowy Star 200. Obie konstrukcje bardzo popularne i powszechnie spotykane na polskich drogach oraz będące w użytkowaniu polskiej armii do chwili obecnej w kilku tysiącach egzemplarzy. Po strajku okupacyjnym w 1991 roku zakłady zostały przekształcone w spółkę o nazwie Zakłady Starachowickie Star S.A. W połowie lat 90-tych kontrolę nad firmą przejęła spółka Sobiesław Zasada Centrum S.A. Próbowała ona bezskutecznie stworzyć polski koncern specjalizujący się w produkcji samochodów użytkowych. W późniejszym okresie zakłady zostały podzielone na dwie spółki: Star Trucks Sp. z o.o. oraz Inwest Star S.A. Pod koniec 1999 roku głównym udziałowcem spółki Star Trucks została niemiecka grupa MAN AG. W tym okresie dawna fabryka Star dalej produkowała ciężarówki najpierw własnej konstrukcji, następnie konstrukcje zunifikowane w dużym stopniu z koncernem MAN i z wykorzystaniem jego części takich jak kabiny kierowcy i silniki.

Star 944

Terenowy samochód ciężarowy Star 944

W 2006 roku zakończono produkcję samochodów ciężarowych. Zakład w Starachowicach produkuje obecnie szkielety oraz komponenty autobusów i ciężarówek grupy MAN AG. Marka Star była wykorzystywana przy sprzedaży na rynku polskim ciężarówek produkowanych w Grazu w zakładzie Steyr należącym do koncernu MAN AG.

Aba07ee172921907

Terenowy samochód ciężarowy Star 744

Star266 05

Terenowy samochód ciężarowy Star 1466

Ciężarówki marki Star przez kilka lat w okresie Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (PRL) były eksportowane do państw Układu Warszawskiego oraz RWPG, a także do Egiptu (ARE), Jemenu i Tajlandii. W czasie istnienia przedsiębiorstwa wyprodukowano łącznie 631,5 tys. ciężarówek.

Informacje

Produkty:Edytuj

Strona internetowa:Edytuj

  • nie istnieje

Michał Iljin (dyskusja) 20:46, cze 10, 2013 (UTC)IljinM.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki