FANDOM

FR F1 - karabin wyborowy konstrukcji francuskiej produkowany w latach 1966-1980.
Fr f1

FR F1

W latach 60-tych powstały prototypy wyborowych karabinów będących modyfikacją MAS 36. Karabin wyposażono w podstawę celownika i celownik APX L Mle53 o powiększeniu 3,85. Produkcję FR F1 w zakładach Manufacture d'Armes de Saint Etienne (MAS) rozpoczęto w 1966 roku. Karabin był produkowany w wersji kalibru 7,5 x 54 mm dla armii francuskiej i 7,62 x 51 mm NATO na eksport. 

W 1984 roku rozpoczęto produkcję karabinu FR F2 który z czasem zastąpił FR F1. FR F1 jest modyfikacją MAS 36. Magazynek stały zastąpiono magazynkiem pudełkowym wymiennym o pojemności 10 naboi. Zmodyfikowano także łoże i kolbę wyposażając karabin w oddzielny chwyt pistoletowy. Karabin wyposażono także w nastawny bezpiecznik. Reszta mechanizmów jest identyczna jak w MAS 36.

Karabin FR F1 był indywidualną bronią powtarzalną. Zamek czterotaktowy, ślizgowo-obrotowy.Do łoża mocowany lekki dwójnóg. Ryglowanie za pomocą dwóch rygli umieszczonych w tylnej części trzonu. Lufa zakończona tłumikiem płomieni. Dodatkowym wyposażeniem są mechaniczne przyrządy celownicze. 

Użytkownicy:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35 9 Czerwiec 2013 13:03

Więcej z Fandomu

Losowa wiki