FANDOM

Fara 83
FARA 83 (Fusil de asalto Republica Argentino) – argentyński karabin szturmowy skonstruowany na początku lat 80. XX wieku. Według planów miał zastąpić używane przez armię argentyńską karabiny FNAB FSL (licencyjna wersja karabinu FN FAL), ale cięcia w budżecie armii po przegranej wojnie o Falklandy-Malwiny sprawiły że wyprodukowano tylko krótka serię około 1000 tych karabinów.

Dane techniczne i podstawoweEdytuj

Broń FARA 83
Państwo Argentyna
Rodzaj Karabin szturmowy
Prototypy 1981 - 1984
Produkcja seryjna 1984 - 1990
Kaliber Nabój 5,56 x 45 mm
Długość (mm) 745
Masa (kg) 3,95
Pojemność magazynka 30
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 750
Zasięg skuteczny (m) 300 - 500
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 980

OpisEdytuj

FARA 83 jest bronią samoczynno-samopowtarzalną. Zasada działania oparta o odprowadzanie części gazów prochowych przez boczny otwór lufy. FARA 83 strzela z zamka zamkniętego. Zamek ryglowany przez obrót. Mechanizm uderzeniowy kurkowy, mechanizm spustowy z przełącznikiem rodzaju ognia (ogień pojedynczy, serie trójstrzałowe, ogień ciągły). Dźwignia przełącznika rodzaju ognia pełni jednocześnie rolę bezpiecznika. FARA 83 jest bronią zasilaną z magazynków 30-nabojowych. Lufa gwintowana z (sześć bruzd prawoskrętnych), zakończona tłumikiem płomienia. Karabin wyposażony jest w łoże i chwyt pistoletowy. Kolba składana na bok broni. Przyrządy celownicze mechaniczne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki