FANDOM

Famae saf

FAMAE SAF

FAMAE SAF – pistolet maszynowy produkowany od 1993 roku przez FAMAE (Fábricas y Maestranzas del Ejército), państwową chilijską fabrykę broni strzeleckiej.

Dane techniczne i podstawoweEdytuj

Wersja SAF
Państwo Chile
Producent FAMAE
Rodzaj Pistolet maszynowy
Prototypy 1993
Produkcja seryjna 1993 - nadal
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Parabellum / nabój .40 S&W
Długość (mm) 410
Długość lufy (mm) 198
Masa (kg) 2,7
Pojemność magazynka 20 / 30
Szybkostrzelność teoretyczna (strz/min) 1200
Zasięg skuteczny (m) 150

OpisEdytuj

Famae mini saf

FAMAE Mini-SAF

SAF 200

FAMAE SAF-200

Konstruując SAF wykorzystano zmodyfikowane podzespoły karabinu SIG SG 540 produkowanego od 1980 roku na licencji w Chile. SAF przypomina skróconego SIG 540 w którym ryglowany przez obrót zamek zastąpiono zamkiem swobodnym.

SAF jest bronią samoczynno-samopowtarzalną, działająca na zasadzie odrzutu zamka swobodnego. Strzela z zamka zamkniętego. SAF jest wyposażony w zatrzask zespołu ruchomego, zatrzymujący go w tylnym położeniu po wystrzeleniu ostatniego naboju. Komory spustowa i zamkowa wykonane są ze stali. Chwyt pistoletowy i kolba wykonane są z polimeru. Magazynki wykonane są z transparentnego tworzywa sztucznego, dzięki czemu możliwe jest kontrolowanie liczby naboi w magazynku. Magazynki są wyposażone w wystające występy na jednym boku i w odpowiednie zatrzaski na drugim, dzięki czemu można je łączyć razem. Wersja kalibru .40 S&W wyposażona jest w magazynki ze stali o pojemności 30 naboi. Mechanizm spustowy SAF ma cztery ustawienia: zabezpieczony, pojedynczy strzał, seria 3 strzały, ogień ciągły. Istnieją wersje pozbawione możliwości strzelania ogniem ciągłym i seriami (samopowtarzalne) przeznaczone na rynek cywilny. SAF wyposażony jest w mechaniczne przyrządy celownicze składające się z muszki w osłonie i celownika bębnowego.

WersjeEdytuj

  • SAF - standardowa wersja.
  • Mini-SAF - skrócona wersja. Nie ma kolby (istnieje możliwość przyłączenia standardowej składanej kolby) i pionowy chwyt przedni. Mini-SAF może być zasilany ze standardowych magazynków 30-nabojowych, ale specjalnie dla tej wersji powstały krótsze magazynki 20-nabojowe.
  • SAF-200 - wersja wyposażona w szyny Picatinny po bokach i na grzbiecie, nową kolbę i innowacyjny uchwyt.

UżytkownicyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki