FANDOM

F88 (Austeyr) - karabin szturmowy konstrukcji australijskiej.

F88 austeyr.jpeg

AUG GLA

F88 to licencyjna wersja karabinu Steyr AUG produkowana w australijskich zakładach ADI. Przepisowa broń długa żołnierzy australijskich i nowozelandzkich.

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe i techniczne:Edytuj

Broń Austeyr
Produkcja seryjna 1993 - nadal
Państwo Australia
Producent Australian Defence Industries, Thales Australia
Rodzaj Karabin szturmowy
Kaliber Nabój 5,56
Masa (kg) 3,6
Długość (mm) 790
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 980
Zasięg skuteczny (m) 300
Pojemność magazynka 30

Wersje:Edytuj

D18d644c95418e8b.jpg

AUG A1

EF88.jpg

EF88

88.jpeg

EF88

  • F88 (F88 A1) - wersja standardowa, karabin z lufą długości 508 mm i celownikiem optycznym w rączce transportowej, odpowiednik wersji AUG A1.
  • F88C - karabinek z lufa długości 407 mm i celownikiem optycznym w rączce do przenoszenia broni. Używany przez obsługi broni ciężkiej i oddziały specjalne.
  • F88S (F88 A2) – karabin z lufą długości 508 mm i odłączanym chwytem. W miejsce chwytu przełącza się podstawę z szyną Picatinny umożliwiającą montaż dowolnego typu celownika optycznego lub elektrooptycznego.
  • F88 GLA - wersja pozbawiona przedniego chwytu, zamiast niego zamocowana jest szyna umożliwiająca przyłączenie granatnika podlufowego M203 PI.
  • F88T - wersja szkolna kalibru .22 LR.
  • EF88 - wersja z długą szyną Picatinny na wierzchu broni. Zmieniono komorę zamkową, na której wierzchu równierz pojawiły się dwa krótkie odcinki szyn. Przekonstruowano mechanizm spustowo-uderzeniowy. Wprowadzono lżejszą lufę i składaną rękojeść samonapinania. Całość została dostosowana do przyszłego umieszczania w środku okablowania do urządzeń elektrycznych. W stopce znalazło się też miejsce na baterię.
  • F90 - wersja wyposażona w zatrzask blokujący zespół ruchomy w tylnym połorzeniu oraz w nowe urządzenie wylotowe przystosowane do montażu odrzutnikow i tłumików płomienia.
  • AICW - projektowany, przyszły zastępca karabinów F88.

Użytkownicy:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki