FANDOM

Digdori-1 - opancerzony pojazd rozpoznawczy konstrukcji gruzińskiej produkowany przez firmę Tbilisi Aicraft Manufacturing. Jest to bliźniaczy model Digdori-2.

Digdori-1

Digdori-1

Opancerzony wóz rozpoznawczy Digdori-1 posiada dwuosobową załogę: kierowcę i dowódcę. Dysponują oni systemem obserwacji do przodu i do tyłu z kamerami FLIR Systems przekazującymi obraz na 3 wyświetlacze (1 dowódcy, 1 kierowcy oraz 1 desantu). Ponadto Digdori jest wyposażony w specjalny system nawigacji satelitarnej GPS i może przewozić siedmiu żołnierzy desantu. Głównym konstruktorem Digdori jest Zwiad Cikolija, znany projektant samochodów i popularnych produktów użytkowych. Stanowiska strzeleckie jak i obrotnice są częściowo opancerzone i obsługiwane ręcznie. Konstruktorzy Digdori wzorowali się na tureckim pojeździe Otokar Cobra używanym przez Siły Zbrojne Gruzji. Podwozie Digdori-1 zostało przejęte od amerykańskiego Forda serii F. Masa własna wozu wynosi 7 000 kg. Didgori-1 ma zabezpieczać załogę przed wybuchem ładunku o masie do 6 kg TNT (poziom 2b STANAG 4569). Opancerzenie częściowo zabezpiecza przed ostrzałem pociskami kal. 7,62 mm (poziom 2 STANAG 4569). Dolna część pojazdu jest opancerzona osłoną 3-warstwową. Środkowa z tych warstw ma tłumić falę uderzeniową, a zewnętrzne chronią przed odłamkami. Nadwozie jest wyposażone w troje drzwi, jedne z tyłu i dwa po bokach.
Digdori-1 poligon

Opancerzone wozy rozpoznawcze Digdori-1 w czasie prób poligonowych

InformacjeEdytuj

Dane podstawowe:Edytuj

Dane techniczne:Edytuj

  • Uzbrojenie: km M134G Minigun kal. 7,62 mm lub wkm NSW kal. 12,7 mm
  • Silnik: wysokoprężny z turbodoładowaniem, o mocy 450 KM
  • Skrzynia biegów:
  • Pancerz: ...
  • Długość: 5,75 m
  • Szerokość: 2,38 m
  • Wysokość: 2,20 m
  • Prześwit: ...
  • Masa całkowita: 8 100 kg
  • Prędkość maks.: 120 km/h
  • Zasięg: 500 km
  • Zapas paliwa: ...

Użytkownicy:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35 10 wrzesień 2013 16:48

Więcej z Fandomu

Losowa wiki