Fandom

Wiki Uzbrojenie

Delta Force

1379stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
200px-US Army Special Operations Command SSI.svg.png
Delta Force - amerykańska jednostka specjalna, utworzona w 1977 roku przez pułkownika Charlesa Beckwitha, wzorowana na brytyjskiej Special Air Service (SAS). Pułkownik brał udział w programie wymiany oficerów z brytyjską jednostką specjalną. Jest częścią Połączonego Dowództwa Operacji Specjalnych.

Stacjonuje w Fort Bragg w Karolinie Północnej.

Nazwa "Delta" została zaczerpnięta przez samego pułkownika z operacji w Wietnamie o takim kryptonimie, w której brał on udział.

Obsadę na ogół stanowią byli rangersi, „zielone berety” oraz żołnierze ze 101. Dywizji Powietrznodesantowej i 82. Powietrznodesantowej, lecz przyjmowani są również żołnierze z innych jednostek amerykańskich – komandosi tej formacji wyspecjalizowani są w akcjach odbijania zakładników, głównie z uprowadzonych samolotów. Jednostka specjalizuje się w działaniach CT poza granicami kraju. Składa się z trzech szwadronów: A, B, C; każdy z nich w zależności od potrzeb misji może być podzielony na mniejsze jednostki.

Delta spółpracuje m.in. ze 160 Pułkiem Lotniczym Operacji Specjalnych (160th SOAR), brytyjskim SAS i niemieckim GSG 9.

Jest najlepiej wyposażoną jednostką specjalną na świecie, sprzęt który otrzymuje jest najnowocześniejszy, jako pierwsza testuje prototypy w akcjach, część broni i sprzętu jest konstruowana tylko na jej potrzeby.

Jedną z najsłynniejszych akcji jednostki jest nieudana próba odbicia zakładników w ambasadzie amerykańskiej w Teheranie w 1980 roku.

Sprzęt i uzbrojenie:Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki