FANDOM

BZS9408
Danuvia VD-01 - węgierski pistolet automatyczny projektowany w latach 90 XX w przez firmę Danuvia Gépipari Rt..

Wyprodukowano około 150 pistoletów. Z powodów finansowych produkcję zakończono w 1998. Wytwarzano wersję samoczynną i samopowtarzalną, ale tylko samopowtarzalna była oferowana na sprzedaż.

Podczas strzelania nie ma zewnętrznych części ruchomych. Duża waga i środek ciężkości z przodu broni powodują, że jest wygodna w strzelaniu. Nawet podczas prowadzenia ognia seriami pistolet utrzymuje się na celu. Celność jest bardzo wysoka. Podczas strzelania można trzymać pistolet oburącz, lub jedną ręką a drugą trzymać za magazynek. Testy wykazały, że najwyższa celność była osiągnięta podczas opierania drugiej ręki o magazynek. Komfort przy użytkowaniu można zwiększyć nakładając na magazynek gumową nakładkę, robiąc improwizowane łoże. Co ciekawe, do broni można dołączyć smycz na szyję lub ramię. Po założeniu jej i ciągnięciu broni do przodu można polepszyć celność nawet o 33%.

Pistolet zasilany jest 33-nabojowym magazynkiem ślimakowym. Wyjęcie i załadowanie nowego zajmuje około 3 sekundy. Zwalniacz magazynka umieszczony jest nad kabłąkiem spustowym. Lufa o długości 127mm z gwintem poligonalnym. Szybkostrzelność wynosi zaledwie 330 strz/min, co jest nietypowe dla pistoletów automatycznych.

Dane techniczne i podstawoweEdytuj

Broń Danuvia VD-01
Państwo Węgry
Producent Danuvia Gépipari Rt.
Projektant Róbert Vörös
Rodzaj Pistolet automatyczny
Prototypy lata 90 XX w
Kaliber Nabój 9 x 19 mm Parabellum
Długość (mm) 303
Masa (kg) 2,45
Pojemność magazynka 33
Zasięg skuteczny (m) 25
Prędkość początkowa pocisku (m/s) 350

Więcej z Fandomu

Losowa wiki