FANDOM

Cypr Północny - nieuznawane państwo w północnej części wyspy Cypr nad Morzem Śródziemnym.

Ludność tego państwa
Flaga-cypru-polnocnego

Flaga Cypru Północnego

stanowią Turkowie. Państwo ogłosiło niepodległość w 1974 roku po Tureckiej inwazji na Cypr. Niepodległość Cypru Północnego uznaje jedynie Turcja, Pakistan oraz Organizacja Współpracy Islamskiej. Po 1974 roku nastąpił wielki napływ Turków z kontynentu na wyspe. Większość obywateli Cypru Północnego to osadnicy z Turcji. Turcja wspiera separatystów finansowo, politycznie i militarnie. Na północnej części wyspy stacjonują Tureccy żołnierze. Granica z Cyprem wyznaczono jest zieloną linią gdzie stacjonują siły pokojowe ONZ. Zielona Linia przechodzi także przez stolicę kraju Nikozję, która jest także stolicą Republiki Cypryjskiej. Gospodarka Cypru Północnego opiera się na usługach bankowych i rolnictwie.

Informacje

Dane podstawowe:

Prezydent

Derviş Eroğlu
liczba ludności  294 906
powierzchnia 3355 km2
waluta

Lira Turecka

Przedsiębiorstwa zbrojeniowe:

  • nie istnieją

Armia:

Siły Zbrojne Cypru Północnego zostały utworzone w 1976 roku. Obecnym ich dowódcą jest gen. Özer Türkmen. Obecnie siły zbrojne liczą 15 000 żołnierzy. Służba w republice jest obowiązkowa i trwa 8-15 miesięcy. Sprzęt wojsk pochodzi z Turcji.

Sprzęt i uzbrojenie wojska Cypru Północnego:

  • pistolet Zigana
  • pistolet maszynowy MP5 - egzemplarze produkowane w Turcji
  • karabin szturmowy G3 - egzemplarze produkowana w Turcji
  • ukm MG3 - egzemplarze produkowane w Turcji
  • EE-9 Cascavel (124szt.)
  • M113 - turecka modernizacja
  • Otokar Akrep
  • Eurocopter Kuguar

Galeria:

Użytkownik:Dominikier35 3 Czerwiec 2013 16:42

Więcej z Fandomu

Losowa wiki