FANDOM

Beretta M1915 - pistolet samopowtarzalny konstrukcji włoskiej. Pierwszy pistolet wyprodukowany przez Berette.

Beretta M1915

Dwa egzemplarze pistoletu Beretta M1915

Zastapił w włoskiej armii Glisenti 1910. W czasie I wojny światowej, armia włoska rozpaczliwie potrzebowała pistoletów. Nie było możliwe wyprodukowane dodatkowych egzemplarzy Glisenti M1910, więc równo z nimi używano rewolwerów Bodeo M1889 (poprzednik Glisenti). Rewolwer Bodeo był bronią przestarzałą i niezaspokajał potrzeb wojska. Próbowano zakupić pistolety w Hiszpanii, lecz hiszpańskie firmy zbrojeniowe realizowały ogromne zamówienia z Francji. Z pomocą przyszedł Pietro Beretta, właściciel fabryki broni myśliwskiej. W zamian za dotacje na rozbudowe przedsiębiorstwa Beretta, firma miała opracować i wyprodukować prosty i tani pistolet dla wojska. W 1915 roku w firmie Beretta rozpoczęto produkcję pistoletu M1915 (przez armię oznaczonego jako Mod.915). Pistolet ten został początkowo zaprojektowany przez Tulio Marengoniego do zasilania nabojem 7,65 mm Browning, ale nadzieja na zamówienia rządowe spowodowała przeprojektowanie na przepisowy włoski nabój 9 mm Glisentii (wymiarowo identyczny z 9 mm Parabellum, ale ze słabszym ładunkiem miotającym).

Dzięki dotacjom rządu Beretta stała się największym producentem broni we Włoszech i monopolistą w dostawach pistoletów dla Włoskiej Armii.  Beretta M1915 była bronią samopowtarzalną. Zasada działania oparta o odrzut zamka swobodnego. Mechanizm spustowy z kurkiem wewnętrznym. Bezpiecznik nastawny. Skrzydełko bezpiecznika po lewej stronie Szkieletu. M1915 był zasilany z wymiennego, jednorzędowego magazynka pudełkowego o pojemności 7 naboi, umieszczonego w chwycie. Przycisk zwalniania magazynka znajdował się u dołu chwytu. Lufa gwintowana, posiadała 6 bruzd prawoskrętnych. Przyrządy celownicze mechaniczne, stałe (muszka i szczerbinka).

Użytkownicy:Edytuj

Użytkownik:Dominikier35 5 kwiecień 2014 15:29

Więcej z Fandomu

Losowa wiki